سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با بیان اینکه دست‌های خالی، بزرگ‌ترین کلید برای اجابت دعاست، گفت: بزرگ‌ترین سلاح بندگان خدا همین دست‌های خالی است که خداوند فرمود این دست‌های خالی را جدی بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در سلسله مباحث «مسیر یار»، با اشاره به نیاز مطلق بندگان به پروردگار بیان کرد: نباید از این دست‌های خالی غافل شد؛ بزرگ‌ترین سلاح بندگان خدا همین دست‌های خالی است که خداوند فرمود این دست‌های خالی را جدی بگیرید.

وی با بیان اینکه دست‌های خالی، بزرگ‌ترین کلید برای اجابت دعاست، افزود: این دست‌های خالی می‌تواند ارتباط شما با خداوند را برقرار بکند و به همین دلیل، نباید از دست‌های به دعا برخاسته غافل شد‌.

امام جمعه اهواز با ذکر آیه شریفه «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» تأکید کرد: نباید فرصت دعا کردن را نباید از دست دهیم؛ چراکه خداوند در قرآن کریم وعده فرموده «إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ».

وی ادامه داد: وعده خدا به این معنی است؛ بندگانی که رو به خدا نمی‌کنند، از عبادت خداوند روی‌گردان هستند، کسانی که در زندگی روزمره وقتی برای دعا نمی‌گذارند و  در روز و هفته و ماه و سالشان نشانه‌ای از مسألت از خدا و دعا نیست، عاقبتی جز عذاب و جهنم نخواهند داشت‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در پایان با ذکر روایتی از پنجمین امام شیعیان، اظهارداشت: زراره از امام باقر(ع) نقل می‌کند که در این آیه، مقصود از عبادت، دعاست و در حدیث نورانی دیگری آمدن است که «افضل العباده الدعا»؛ بالاترین عبادت، دعا کردن و درخواست از خداست که بندگان پروردگار نباید از نیاز خود به حق‌تعالی و درخواست از او غافل شوند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha