سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نبی زاده

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه از پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت تا یک خرداد ماه در محل سالن شماره دو حسینیه جماران فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد تحت عنوان «جشن رمضان» برگزار می شود و شامل برگزاری محافل قرآنی، نشست های تخصصی در حوزه قرآن و عترت، جلسات تفسیر و تجلیل از فعالان قرآن و عترت و فعالیت های حوزه نمایشگاهی است.

وی افزود: امسال در کل استان 75 فعالیت تعریف شده است که یکی از شاخص ترین فعالیت ها برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در شهرستان ها نیز برگزار می شود، گفت: پنجشنبه 26 اردیبهشت ساعت 10 صبح این نمایشگاه آغاز به کار می کند و تا یک خرداد ماه ادامه دارد.

نبی زاده، محل برگزاری را سالن شماره دو حسینیه جماران اعلام کرد و یاداور شد: ساعت برگزاری نمایشگاه از 17 تا 23 می باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 60 غرفه در این نمایشگاه برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: 30 ناشر در حوزه نشر مکتوب، 10 ناشر در حوزه نشر دیجیتال، غرفه های فرهنگی و هنری و ورکشاپ و کارگاه های خوشنویسی و نیز شامل 10 غرفه متعلق به موسسات و سازمان ها برای ارائه فعالیت ها و دستاوردهایشان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه های جنبی عبارتند از محفل قرآنی، اجرای تئاتر و تعزیه، اجرای شب شعر، رونمایی از برخی از پوسترها و کتاب ها خواهد بود.

نبی زاده با ابراز امیدواری از اینکه مردم بتوانند از بستر فراهم شده از این فضا استفاده کنند، گفت: در بحث تخفیف با استفاده از اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با کف 40 درصد تخفیف محصولات ارائه شده است که از این رقم 20 درصد سهم اداره ارشاد و 20 درصد سهم ناشرین است.

وی ضمن بیان اینکه اجرای تعزیه در شب های احیا در برخی از بوستان های شهر را خواهیم داشت، مطرح کرد: کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان 616 نماینده دارد که برخی از این ها در بعضی از نقاط استان، تنها مراکز فرهنگی آن منطقه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین کرد: حضور صاحبان اندیشه در این ایام سخت است اما تلاش می کنیم نشست هایی را تا انتهای ماه مبارک رمضان در حوزه فناوری های نوین و نقش آنها برگزار کنیم.

نبی زاده در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه بیان داشت: با توجه به بررسی ها فضای جدید نمایشگاه بین المللی برای این امر  امکانپذیر نبود و تصمیم گرفته شد در محل سالن شماره دو حسینیه جماران برگزار شود.

وی درخصوص تبلیغات برای استقبال حداکثری از نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر، زدن آویزها در سطح شهر امکانپذیر نیست اما تبلیغات در صداو سیما برای انتشار زیرنویس ها و همچنین در فضای مجازی و رسانه های سطح استان و پخش تراکت در اجتماعات انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برای حضور غرفه داران اقامت رایگان، تأمین هزینه یک بار انتقال بار و نیز درنظر گرفتن تخفیفی از اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این موضوع انجام شده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha