شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مولوی عبداللهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه انسان در خلال این ماه با نفس و شیطان دست و پنجه نرم می کند گفت: شیطان ممکن است در وجود آدمی وسوسه ایجاد کند که توانایی روزه را نداریم یا در اعمال روزانه سهل انگاری شود.

مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: ماه رمضان ،ماه بهار قرآن است که انسان در خلال این ماه با نفس و شیطان دست و پنجه نرم می کند؛ چرا که شیطان ممکن است در وجود آدمی وسوسه ایجاد کند که توانایی روزه را نداریم یا در اعمال روزانه سهل انگاری شود.

وی افزود: اهتمام به ماه مبارک رمضان نیاز به سعی و تلاش دارد که تحت تاثیر سهل انگاری ها و وسوسه های نفس و شیطان قرار نگیریم.

مولوی عبداللهی ادامه داد: خداوند می خواهد که بنده اش اهل تلاش و کوشش باشد، به طوری که در قرآن نیز کلمه جهاد و مجاهده در جای جای قرآن بسیار وجود دارد و خداوند به بنده اش در قبال کوشش وعده یاری و کمک به او را داده است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به حدیث "من قام رمضان ایمانا و احتسابا، من صام رمضان ایمانا و احتسابا، من قام لیلة القدر ایمانا و احتسابا" تصریح کرد : تنها صیام و قیام نیست بلکه باید به ارزش، فضیلت و پاداش عمل نیز توجه شود بنابراین انسان باید فضایل و ارزش عمل را در رمضان مد نظر قرار دهد.

مولوی عبداللهی، غفلت در اعمال روزانه را نقشه های شیطان برای گمراهی بندگان دانست و خاطرنشان کرد: برخی ها درک حقیقی روزه رمضان را درک نکردند چراکه از یک تکلیف مهم تر یعنی نماز غفلت می کنند و نمازهای پنجگانه شان به دلایل مختلف فوت شده یا به جماعت خوانده نمی شود که این روزه فایده ای ندارد و نمی تواند انسان را «متقی» و «خداترس» بار بیاورد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، مسلمانان با ترس و دلهره نماز می خوانند، مسلمانان آمریکا برای ادای نماز تقاضای پلیس و نگهبان کرده اند، اتفاقاتی که در نیوزیلند و سریلانکا رخ داده است و ده ها مسلمان را در صف نماز به رگبار می بندند؛ اما با این وجود، در «قلب کفر و ناامنی» عبادت خدا را انجام می دهند، بنابراین خداوند سهل انگاری را از ما نمی پذیرد.

امام جمعه اهل سنت اسديه ماه رمضان را ماه مواسات دانست و تاکید کرد: در فضائل این ماه آمده "و هو شهر المواسات" یعنی نسبت به برادر و خواهر مسلمان توجه داشته و با آنان همدردی کنیم.

مولوی عبداللهی به حدیثی از پیامبر اشاره و عنوان کرد: آن کس مسلمان نیست که خودش سیر بخورد و انواع و اقسام غذا در سفره او باشد و همسایه اش گرسنه بخوابد،از این ماه استفاده کنیم صدقه و نفل برابر فرض است و فرض برابر با هفتاد فرض است.

وی به توزیع سبد های غذایی بین نیازمندان در این ماه اشاره کرد و افزود: توزیع سبدهای غذایی بین فقرا باعث خیر و برکت و حفاظت مال و جان مردم این شهر خواهد شد، همه اقشار مردم در این کار خیر شرکت کنند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha