شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 492473
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
افغانستان

حوزه/ کانون علمی فرهنگی شهید عبدالقادر توانا از ده سال پیش تاکنون مسابقه بزرگ سیرة النبی را با شرکت اقشار مختلف مردم هر ساله در ماه مبارک رمضان در صحن روضه مبارک در مرکز شهر مزارشریف برگزار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، مسابقه "سیرة النبی" از سوی کانون علمی فرهنگی شهید توانا با شرکت بیش از 5 هزار جوان از 22 ولایت افغانستان در صحن روضه مبارک در شهر بلخ برگزار شد.

عبدالرئوف توانا مسئول کانون علمی فرهنگی شهید عبدالقادر توانا با راه اندازی دهمین دور مسابقه سیرة النبی در ولایت بلخ می گوید: در این دور مسابقه بیش از پنج هزار جوان از 22 ولایت افغانستان شرکت نمودند که ندای اصلی این جوانان صلح، همگرایی و همدلی برای مردم جمهوری اسلامی افغانستان و همه بشریت می باشد.

توانا افزود: هدف اساسی این مسابقه شناخت فرهنگ ناب محمد مصطفی (ص) و زندگی ایشان می باشد، چون با شناخت پیامبر (ص) ما می توانیم دوست را از دشمن تفکیک نماییم.

وی با بیان اینکه شناخت حقیقی حضرت محمد (ص) سبب شناخت دشمن و رستگاری جامعه است، گفت یگانه راه صلح در کشورمان کسب علم، دانش و شناخت حضرت محمد (ص) است.

مسئول کانون علمی فرهنگی شهید توانا افزود: بشریت بداند شناخت شخصیتی که ریختن خون یک انسان را برابر با قتل همه انسان ها می‌داند، قطعا جامعه را به سوی صلح و رستگاری سوق می‌دهد؛ هر کسی که حقیقت اسلام و پیامبرش را شناخت و فرهنگ ناب اسلامی را درک کرد برای صلح و امنیت در افغانستان و جهان کمک می کند.

وی اظهار داشت: یگانه راه تامین امنیت و صلح در جمهوری اسلامی افغانستان شناخت پیامبر اسلام (ص) می باشد و در این مسابقه نیز شهروندان شیعه و سنی شرکت نمودند، چون حضرت محمد (ص) شخصیتی جهانی و اسلامی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha