شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 492624
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
بافق

حوزه/ بانوان طلبه بافقی در نشستی صمیمانه با نماینده جامعه معلولان بافق با توانمندی ها و نیازمندی های این قشر از جامعه آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم گرگیج، نماینده جامعه معلولان بافق، در نشستی صمیمانه در مدرسه علمیه الزهرا(س)بافق اظهار کرد: جامعه معلولان از سال 1381 تحت نظارت اداره بهزیستی استان یزد و با هزینه و حمایت های جامعه خیرین و کمک های مردمی به معلولان شروع به کار کرد.

وی افزود: معلولان در این مرکز به چند دسته تقسیم می شوند و برخی معلول ذهنی، برخی معلول جسمی، روحی و برخی به خاطر ژنتیک و یا بعضا تصادفات هستند که در این بین تعدادی از آنها مشغول به کار بوده و به جامعه خدمت می کنند.

این نماینده جامعه معلولان بافق گفت: برخی معلولان توانمند بوده و لیکن برای آنها کاری نیست و شرایط اقتصادی مناسبی هم ندارند که نیاز مند کمک و پشتیبانی هستند و این افراد هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی زندگی می کنند.

خانم گرگیج اظهار کرد: مرکز« توانا» مربوط به پسران معلول در بافق است که تاکنون فعالیتها و موفقیت های چشمگیری داشته است و اگر حمایت شوند بهتر و بیشتر می توانند استعدادها و توانایی های خود را بروز دهند ولی از آنجایی که این مرکز خصوصی است نیاز به پشتیبانی و حمایت مردم و دولت دارد.

وی  طرح های جامعه معلولان را شامل امور خدماتی در زمینه جوشکاری، تعمیرکاری، سرویس کاری، آرایشگری، آشپزی و ... برشمرد و افزود:  در هر کدام از این زمینه ها به عنوان کمک های مالی استفاده می شود.

نمانیده جامعه معلولان بافق ادامه داد: جامعه معلولان یک صندوق مخصوص هم دارد که می توان کمک های مالی را از طریق آن جمع آوری نمود و در کنار آن با توجه به اینکه این افراد جزئی از جامعه ما بوده و بین ما زندگی می کنند و نیاز به کمک و حمایت دارند شما می توانید  بااهدای وسایل اضافه بر نیاز در منزل از جمله فرش، مبل، صندلی و ...  به توانمند سازی آنان کمک کنید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha