شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست علمی

حوزه/ نشست علمی دلالت های قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست علمی دلالت های قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور استاد درویش تحلیلگر مسائل آمریکا، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم و جمعی از فضلای حوزه علمیه در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، استاد درویش مطرح کرد: در بدنه جمهوری اسلامی کسانی حضور دارند که مفهوم مقاومت را درک نکرده اند و باید برای همه این واقعیت مشخص شود که دشمنی با آمریکا شوخی نبوده و مسئله فلسطین سنگ بنای محور مقاومت است.

وی اظهار داشت: ما از نظر بعد نظامی بسیار پیشرفت کرده ایم، اما در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ضعف هایی داریم و برای حل این مشکلات می توان از ظرفیت های اروپا و مراجع تقلید استفاده کرد.

تحلیلگر مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: مشکلات داخلی ما ربطی به آمریکا نداشته و برای حل آنان باید توانمندی های داخلی خود را افزایش دهیم، چرا که اگر آمریکا کاری می توانستند بکنند، برای مکزیک که همسایه آن هاست می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم نیز در بخشی از این نشست تاکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز مقاومت تبدیل به یک نظریه شده و مفاد آیات قرآن به ما این مطلب را می رساند که خوی استکباری مساوی با تهاجم بوده و قوام وجودی استکبار بر خودخواهی استوار است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه نظام سلطه وجود نظام مبتنی بر تفکرات دینی را قابل تحمل نمی داند، مطرح کرد: طبیعتا اگر در منطقه استراتژیکی مانند خاورمیانه یک کشوری قدرت پیدا کند استکبار جهانی در مقابل آن می ایستد و به تعبیر رهبر انقلاب نظام سلطه قصدش براندازی جمهوری اسلامی بوده و آنچه که ما امروز از آمریکا می بینیم خوی استکباری آنان را آشکار می کند.

همچنین حجج الاسلام نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و محمد سحرخوان و دکتر علی اکبر معلم عضو هیئت علمی پژوهشگاه نیز به بیان سخنرانی پرداختند.

 ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha