جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: در جمع بندی بیانیه گام دوم انقلاب متوجه شدم که رهبر معظم انقلاب این بیانیه را مقدمه ای برای ظهور حضرت حجت(عج) قرارداده اند و در آن ۱۲ بند موثر از اصول انقلاب را ذکر کرده اند که آخرین بند به ظهور امام عصر(عج) اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ازاصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی سحرگاه بیست و یکم رمضان در مراسم احیای شب قدر، در اصفهان اظهار کرد: در روایات بر تمسک به خداوند و اهل بیت(ع) از طریق دعا و مناجات بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در استجابت دعا عوامل مختلفی دخیل است، افزود: یکی از آداب دعا توجه به  زمان ومکان دعا  است. بهترین مکان برای دعا، مسجد  است و بهترین زمان هم دل شب و سحرگاه.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد:  از دیگر آداب استجابت دعا تعمیم دادن آن برای همه است، یعنی این که دعا را فقط برای خود نخواهی و نخوانیم. حضور در اجتماعات معنوی از دیگر آداب استجابت دعا است، همچنین داشتن حالت تضرع و خشوع از دیگر آداب است.

وی درادامه اشاره ای به بیانیه گام دوم انقلاب کرد و عنوان داشت: در جمع بندی که از بیانیه گام دوم انقلاب داشتم، متوجه شدم که رهبر معظم انقلاب این بیانیه را مقدمه ای برای ظهور حضرت حجت(عج)  قرار داده اند و در آن ۱۲ بند موثر از اصول انقلاب را ذکر کرده اند که آخرین بند به ظهور امام عصر(عج)  اشاره  دارد.

استاد حوزه اذعان کرد: حضرت آقا در این بیانیه تاکید فرموده اند که شعارهای انقلاب ما فطری و جهانی است، جوانان باید سیاسی باشند و انقلاب ما تنها انقلابی است که به دنیا و آخرت توامان توجه دارد.

وی، چهارمین اصل از انقلاب را که در بیانیه گام دوم انقلاب بیان شده، محکم خواستن انقلاب توسط مردم و دلزدگی از آنجایی که مسئولین از ارزش های دینی روی گردان شدند، دانست و افزود: پنجم بحث انعطاف انقلاب و ششم توجه به نقدپذیری انقلاب و هفتم حرکت انقلابی است.

 عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی هسته اصلی انقلاب را تشکیل می دهند و دشمنان از چین افرادی هراس دارند.  

وی افزود: هشتمین اصل از انقلاب این که انقلاب در حال یکه ما قدرتمند است، ولی مظلوم و بامحبت است،نهمین اصل آن که انقلاب دارای صراحت و صداقت است، دهم این که انقلاب هیچ گاه شروع کنند جنگ و تهاجم نبوده و یازدهم هم آن که انقلاب ما از نقطه صفر و بدون تجربه آغاز شد و دوازدهم براین امر اشاره دارد که  انقلاب ما مقدمه ظهور است.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: در جلد ۶۰ بحارالانوار بابی هست که از زبان امام صادق(ع) به ظهور انقلابی به حق قبل از ظهور حضرت حجت(عج) اشاره دارد و تاکید کرده که علم از نجف به شهر قم انتقال می یابد و قم مقیم علم دینی در جهان می شود

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha