شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی دولت باید بیش از پیش به مشکلات جدّی کارخانه ها و واحدهای تولیدی کشور رسیدگی کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ح«حوزه»،با تاکید بر این که همچنان معتقدیم که حلال مشکلات فعلی کشور در عرصه اقتصاد ، عمل به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در نبرد اقتصادی اخیر که در طول چهل سال اخیر به این شکل ، سابقه نداشته ، دشمن عزم خود را جزم کرده که نظام را به ستوه آورده و مردم را  خسته و نااُمید کند و حال آن که به حول و قوه الهی و وحدت مردم و مسئولان، این توطئه شوم نیز نهایتاً خنثی می شود.

وی افزود: امسال که به خصوص از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید، نامیده شده باید مسئولان و دولتمردان زمینه حرکت اقتصاد کشور بر مدار رونق تولید را فراهم کنند و مردم و بخش خصوصی نیز در این عرصه دولت و حاکمیت را به خوبی یاری کنند.

این استاد حوزه همچنین تاکید کرد: رونق تولید زمانی تحقق پیدا می کند که مسئولان و مدیران اهتمام ویژه ای در جهت این رونق داشته باشند و با عملکرد جهادی خود این را نشان بدهند و گرنه به صرف شعار و سخنرانی کردن مشکلی حل نمی شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید سرمایه های کشور را در جهت رشد تولید داخل مورد استفاده قرار داد، گفت: نباید سرمایه ها از جمله منابع بانکی به جای خرج شدن در مسیر رونق تولید، به سمت دلال بازی ها و سرمایه گذاری های کاذب هدایت شود و لذا در این باره دولت باید برنامه ریزی و نظارت مطلوبی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال همچنین بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه ها در کشور با مشکلات جدی روبرو هستند و اگر به مشکلات آن ها به خصوص در بحث نقدینگی و ارایه تسهیلات مناسب توجه نشود، چه بسا بر تعداد کارخانه هایی که تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، در آینده نزدیک افزوده تر شود.

وی افزود: البته رونق نه فقط از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز باید محقق شود و تولیدکننده ایرانی نیز جنس خوب و باکیفیت به مردم تحویل دهد تا این مساله باعث افزایش انگیزه مردم در جهت خرید و مصرف کالای ایرانی شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha