شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امامزاده غریب حسن

حوزه/ مسئولین اوقاف و هیئات امنای امامزاده غریب حسن ارومیه، نبود درب‌های کافی و دیوارهای مناسب را عامل اصلی ورود گله‌ها و سگ ها به محوطه امامزاده عنوان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، امام‌زاده غریب حسن ارومیه از جمله بقاع متبرکه مشهور در آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه است و بنابر اذعان مسؤلین استانی سالانه از حدود 600 هزار زائر پذیرایی می‌کند 

چند روز قبل بود که تصاویری از چرای دام ها در محوطه این امام زاده و جولان سگ‌های گله در جلوی درب حرم در شبکه‌‌های مجازی و سایت‌های خبری استان خبر ساز شد، در این راستا خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به سراغ مسئولین مربوطه رفته و نظر آن‌ها را در این باره جویا شده است.

 

نبود بودجه کافی برای محافظت از محوطه حرم

نقی تقی زاده، عضو هیئت امنای امامزاده غریب حسن ارومیه، نبود بودجه کافی برای محافظت از محوطه حرم را عامل ورود گله‌ها به حیاط امامزاده عنوان کرد و گفت: بودجه کافی در اختیار مسئولین امامزاده نیست تا آن‌ها بتوانند درب‌های محوطه حرم را تعمیر کرده و از ورود گله‌ها به حیاط این مکان مقدس جلوگیری کنند و صاحبان گله‌ها هم از اهالی روستاهای اطراف هستند و در صورت برخورد قانونی ایجاد مشکل می‌کنند.

وی در باره آب شرب امام‌زاده غریب حسن ارومیه که عده‌ای از عدم قابل شرب بودن آن گلایه مند بودند، بیان داشت: برای انتقال آب شرب به امامزاده 500 متر لوله‌کشی نیاز هست که تولیت امامزاده بودجه کافی در این خصوص را در اختیار ندارد و لاجرم از آب چاه استفاده می‌کند.

نبود درب و دیوارهای مناسب

علی بابایی، رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه، هم نبود درب و دیوارهای مناسب را عامل چرای گله در محوطه حرم دانست و گفت: با توجه به بزرگ بودن محوطه حیاط امامزاده، عدم دیوارهای مناسب، نبود درب‌های محکم و نداشتن درب پارکینگ حرم و عدم تکمیل طرح جامع حرم، موجب می‌شود اهالی روستا گله‌های خود را وارد محوطه حرم کنند که این امر گلایه‌های زائرین را در پی دارد و اخیرا با کمک نیروی انتظامی از ورود گله‌ها به محوطه حرم ممانعت می‌شود

وی ادامه داد: اولویت اوقاف ارومیه تکمیل سرویس بهداشتی‌های امامزاده می‌باشد که تا به امروز 40 درصد پیشرفت داشته است و ساخت درب‌های محوطه حرم در اولویت بعدی قرار دارد و عمده مشکل در این خصوص نبود بودجه کافی است.

رئیس اداره اوقاف ارومیه در خصوص آب شرب این امام زاده هم خاطر نشان کرد: با اداره آب و فاضلاب شهرستان ارومیه جهت آب رسانی از روستاهای اطراف توافقاتی صورت گرفته است و با توجه به اینکه اطراف حرم زمین‌های کشاورزی و منابع ملی است در صورت توافق با صاحبان زمین‌ها، تا پایان امسال آبرسانی امام زاده غریب حسن ارومیه تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در مراسمات بزرگ در امامزاده از آب معدنی و آب تانکر که از شهر به آنجا منتقل می‌گردد استفاده می‌شود.

 

مشکل آب شرب در امامزاده

 عسکر ملازاده عضو هیئت امنای امامزاده غریب حسن نیز ضعف نگهبانی را عامل چرای گله در محوطه حرم عنوان کرد و بیان داشت: نبود دیوارهای مناسب و اینکه درب‌های محوطه‌ حرم فاقد محافظت کافی است و کوتاهی نگبهان امامزاده، موجب می‌شود افراد گله‌های خود را در حیاط امامزاده وارد کنند.

وی در خصوص آب شرب امامزاده غریب حسن افزود: در جلسه‌ مسئولین مربوطه و هیات امنا، این مساله در آن جلسه مطرح گردید که باید با اداره آب و فاضلاب نامه نگاری شود و آب شرب این مکان مقدس از روستای وندایی که نزدیک امام زاده است فراهم شود، اما با اختلاف نظر اعضا این امر نیمه تمام ماند.

عضو هیئت امنای امامزاده غریب حسن در خصوص نبود سرمایش مناسب در حرم هم گفت: در خصوص سرمایش مناسب حرم، بودجه‌ای در اختیار هیات امنای امامزاده نیست و درآمد امامزاده هم به اوقاف منتقل می‌شود و باید تامین بودجه شود تا کولرهای حرم تعمیر و مشکل سرمایشی آن حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha