شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار شهمیری

حوزه/ معاون فرهنگی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: هزاران روحانی به مجموعه‌های لشکری آمده اند و این میزان از مطلوبیت در بخش لشکری به دلیل حضور پررنگ روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سردار شهمیری، پیش از ظهر امروز در مراسم سومین دوره کارگاه آموزش برنامه ریزی حوزه خانواده ویژه مسئولان مجتمع‌های فرهنگی کوی‌های سازمانی ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع در استان‌های فارس، اصفهان، یزد و کرمان که در تالار امام(ره) مرکز آموزش علوم فنون شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه موانع نباید مانع کار مومنان شود، اظهار داشت: تمکن از این مورد برای ما به وجود آمده است.

وی، مسجد و نماز را نماد توحید دانست و افزود: اقامه نماز، ادای زکات و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر از وظایف دستگاه‌ها و مسئولان است که جا دارد به آن عمل کنیم و با آن آشنا باشیم.

معاون فرهنگی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: در سال گذشته بعد از استقرار تحولاتی مبتنی بر حکم مقام معظم رهبری که به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی ابلاغ شد، بنا شد که در جهت اعتلای بصیرت فکری فرماندهان و خانواده‌ها اقداماتی را آغاز کنیم که به لطف خدا در موعود مقرر سیاست‌ها به مجموعه ابلاغ شد و آثار این سیاست‌ها را در برنامه‌ها مشاهده کردیم.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی فرهنگی نیاز به تمرکز و مدیریت واحد دارد، عنوان کرد: در دو سال گذشته به این موضوع توجه شده و یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند موضوع خانواده است، البته تردیدی نیست که ورود فرماندهان به حوزه فرهنگی می‌تواند نقش بااهمیتی داشته باشد.

سردار شهمیری، سیاست‌های ابلاغی را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلان حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های مطلوبی انجام‌شده و با بررسی‌های انجام‌شده در اعزام به اربعین اثرات مطلوبی را شاهد بوده‌ایم که درواقع در سیاست قیدشده ۲۰ درصد از کارکنان بتوانند از فرصت اربعین استفاده کنند.

وی با ادامه این مطلب که در اعزام کارکنان به‌صورت خانوادگی به دوره‌های تربیت تعالی نیز بحمدالله اهتمام ویژه‌ای شده است، بیان داشت: اینکه فرماندهی کل سپاه از تمام ظرفیت‌های سیاحتی و زیارتی خود را  یکجا در اختیار تربیت تعالی قرار داده بسیار مطلوب است.

معاون فرهنگی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ابراز کرد: اگر در یک مقایسه کلان بخواهیم بگوییم وضعیت دیانت و ایمان بین دستگاه‌های کشوری و لشکری در کدام‌یک برقرار است، تردیدی نیست که در لشکری بیشتر است.

وی ادامه داد: هزاران روحانی در طول این دوران به مجموعه‌های لشکری آمده اند و این میزان از مطلوبیت در بخش لشکری به دلیل حضور پررنگ روحانیت است؛ پیوستگی با روحانیت است که نیروهای مسلح را حفظ کرده و درواقع باید توجه به ارزشمندی جایگاه‌های عقیدتی سیاسی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha