شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم با  نماینده ولی فقیه  در مسجد المهدی (عج) قم

حجت الاسلام موسوی به اوج شکوفایی حوزه علمیه خوزستان در ۲۰ سال اخیر اشاره نمود و یادآور شد: پاسخگویی به شبهات و نیازهای گستره منطقه خلیج فارس به صورت هدفمند در قالب های مجازی و حقیقی در ابعاد گوناگون و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی به رویکرد احیای تمدن اسلامی و صیانت از حوزه علمیه از جمله رویکردهای حوزه استان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام سید مؤمن موسوی دوشنبه شب در جلسه طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم که در مسجد المهدی (عج) قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور طلاب و فضلا به ویژه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: از خداوند تبارک و تعالی خواستار توفیقات روز افزون ایشان هستیم.

وی افزود: در استان خوزستان بالغ بر 12 هزار طلبه حضور دارند که در قالب 50 حوزه علمیه برادران و 36 حوزه علمیه خواهران مشغول فراگیری علوم دینی هستند که از این تعداد 18 مدرسه در شهرستان اهواز مستقر هستند که از فعالترین مدارس دینی این استان به شمار می روند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که حوزه علمیه استان خوزستان از برترین های حوزه در میان استان های کشور است، خاطرنشان کرد: خوزستان در سال های اخیر جزء حوزه های استانی برتر قرار داد و این حوزه، با راه اندازی طرح صالحین، تجربیات این طرح را به صورت الگودهی در تمام کشور عملیاتی نمود.

وی اعزام طلاب و روحانیون در سطح مدارس آموزشی، دبیرستان را از ظرفیت های فعال حوزه استان خوزستان برشمرد و اذعان داشت: طلاب علوم دینی در سطوح مختلف تحصیلی به ویژه دوره دکتری مشغول خدمت رسانی معرفتی هستند.

این روحانی خوزستانی، تربیت دانش آموزان انقلابی برای حضور در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی را از دیگر برکات فعالیت حوزه علمیه استان برشمرد و اذعان داشت: طلاب خوزستانی از نبوغ تحصیل بر انگیزی در کشف مسائل اجتماعی و ارائه راهکارهای عملیاتی در عرصه تبلیغات دینی برخودار هستند.

وی با اشاره به این که حوزه استان در سطوح مختلف به پیشرفت های قبل توجهی دست یافته است، اذعان داشت: ارتقاء در فعالیت های هر اندازه که باشد باز نیازمند ارتقای کیفی و کمّی در سطوح مختلف فعالیتی است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به برخی از ظرفیت های طلاب، فضلا و معمرین حوزه علمیه استان خوزستان اشاره نمود و ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت عظیم و پرتوان طلاب خوزستانی برای پیشرفت عرصه های معرفتی حداکثر استفاده صورت گرفته، با نگاه های راهبردی و کلان از سنت های های اصیل و دیرپای حوزه های علمیه با بهره گیری از فناوری های نوین صیانت نماییم.

سخنران نشست به اوج شکوفایی حوزه علمیه خوزستان در 20 سال اخیر اشاره نمود و یادآور شد: پاسخگویی به شبهات و نیازهای گستره منطقه خلیج فارس به صورت هدفمند در قالب های مجازی و حقیقی در ابعاد گوناگون و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی به رویکرد احیای تمدن اسلامی و صیانت از حوزه علمیه از جمله رویکردهای حوزه استان به شمار می رود.

انقلابی بودن، مشخصه های طلاب حوزه علمیه استان خوزستان

استاد حوزه علمیه خوزستان انقلابی بودن را از مشخصه های طلاب حوزه علمیه استان خوزستان دانست و خاطرنشان کرد: سوق دادن طلاب به سمت گفتمان امام و رهبری و توجه به جهت گیری های شورای عالی حوزه های علمیه و عدم وابستگی به دولت ها از جمله رویکردهای بایسته حوزه استان است.

حجت الاسلام موسوی ضمن اشاره به دغدغه های مالی و اقتصادی حوزه های علمیه در سالیان اخیر، تصریح کرد: احیای منابع پایدار موقوفات حوزوی از جمله هدفگذاری است که می تواند ضمن تقویت بنیه های اقتصادی حوزه ها، این مرکز مهم دینی را از گزند ناملایمات اقتصادی و بعضا رویکردهای سیاسیون در امان نگه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha