شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و ‌آبخیزداری کشور

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و ‌آبخیزداری کشور گفت: ادارات‌کل منابع طبیعی مقابل افرادی که به دنبال دست‌اندازی به بیت‌المال هستند ایستادگی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند حقوق مردم توسط صاحبان قدرت پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی‌نژاد در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون بخش کهک قم که در سالن دفتر تبلیغات اسلامی این بخش برگزار شد، با اشاره به تاکید آیات قرآن کریم نسبت به حفظ انفال عنوان کرد: اولیای الهی از جمله ائمه اطهار(ع) صاحبان اصلی این انفال هستند و اکنون نیز مسؤلیت این انفال با این شرایط فعلی بر عهده نظام اسلامی است که مدیریت بخشی از این انفال همانند جنگل و مرتع با استفاده از قانون به وزارت جهاد کشاورزی و در حقیقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری سپرده شده است.

وی از ملی بودن اراضی مرتعی و جنگلی کشور یاد کرد و افزود: ادارات‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری در نقاط مختلف کشور بر اساس قانون عمل کرده و با حکم دادگاه می‌توانند زمین‌های مدعی شده توسط افراد را به آن‌ها واگذار کنند یا با حکم مسؤولان ارشد دولتی در راستای افزایش تولید، صنعت و اشتغال مشارکت لازم را داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و ‌آبخیزداری خاطرنشان کرد: ادارات‌کل منابع طبیعی مقابل افرادی که به دنبال دست‌اندازی به بیت‌المال هستند ایستادگی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند حقوق مردم توسط صاحبان قدرت پایمال شود.

وی با اشاره به نقش مهم جنگل‌ها و مراتع در بخش‌های مختلف زندگی انسان مطرح کرد: اگر نسبت به قوانین طبیعت توجه نداشته باشیم و نسبت به آن بی‌مهری کنیم باید خودمان نیز پاسخ‌گوی این بی‌مهری‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نژاد از وجود ظرفیت‌های مختلف از جمله دارویی در مراتع و جنگل‌ها یاد کرد و ادامه داد: اگر مردم با این نعمت‌های الهی مأنوس شوند در راستای حراست و حفاظت از آن‌ها کوشا خواهند بود و روحانیون با توجه به جایگاهی که در میان مردم دارند می‌توانند در راستای ترویج این مفهوم و فرهنگ تاثیرگذار باشند.

وی در پایان با اشاره به موضع‌گیری مقام معظم رهبری در مورد نخست وزیر ژاپن تصریح کرد: این موضع‌گیری نشان از عظمت و قدرت ایران اسلامی است و اکنون روحانیون باید مبلغ این بزرگی باشند و این جایگاه نظام را برای مردم تبیین کنند.

 
 
 
۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha