جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ب

حوزه/ مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش حضرت ابوطالب (ع) در تاریخ اسلام، گفت: تکریم حضرت ابوطالب (ع)، تکریم حضرت علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان محمدی در سومین پیش نشست همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) که عصر امروز در قم برگزار شد، اظهار داشت: تکریم حضرت ابوطالب (ع) تکریم حضرت علی (ع) است و باید با این نگاه به این همایش بنگریم و در غنای آن تمامی تلاش خودمان را انجام دهیم.

وی به سیر زندگی حضرت ابوطالب (ع) اشاره کرد و گفت: زندگی ایشان در سه دوره طبقه‌بندی می‌شود و روایت‌هایی برای هر دوره وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی ابراز داشت: مرحله اول مربوط به گزارش‌ها و روایت‌هایی است که از زندگی ایشان قبل از به دنیا آمدن حضرت محمد (ص) وجود دارد.

 وی افزود: در مرحله دوم زندگی ایشان گزارش‌هایی است که تا زمان بعثت پیامبر است و مرحله سوم گزارش‌هایی است که بعد از بعثت تا رحلت ابوطالب (ع) را شامل می‌شود.

مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان داشت: بعد از تولد حضرت محمد (ص) چندین روایت داریم که تمامی آن‌ها نشان می‌دهند که ایشان با حضرت محمد (ص) همراهی داشته و مدافع ایشان بودند و بارها سفارش‌هایی را برای فرزندانش برای همراهی با حضرت محمد (ص) کرده است.

وی ادامه داد: حضرت ابوطالب (ع) حضرت محمد (ص) را بسیار دوست داشت و هیچ‌گاه ایشان را از خودش دور نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان محمدی به روایت‌های دیگر اشاره کرد و بیان داشت: در سفرتجاری حضرت ابوطالب (ع) به شام روایت‌های مختلفی است که این سفر چند بار تکرار شده است و به نظرم سفر دوم محل تردید جدی است.

وی ادامه داد: حضرت ابوطالب (ع) در همان آغاز اسلام حمایت گسترده و قاطعی از حضرت محمد (ص) کردند و ایشان را همراهی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: فرزندان ابوطالب (ع) در مسیر اسلام رشادت‌های فراوانی کردند و همواره به حضرت محمد (ص) وفادار بودند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha