شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمک خیرین به تامین امنیت مسجد دنیدن در نیوزیلند

حوزه/ جمعی از شهروندان خیر و نیکوکار در شهر دنیدن، دومین شهر بزرگ در نیوزیلند، پا پیش گذاشته اند تا دوربین های مداربسته و درهای امنیتی برای مسجد الهدی، هدف احتمالی تروریست ها نصب کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، درحالی که پس از  حملات تروریستی در مساجد کرایست چرچ، نگرانی ها در جوامع اسلامی بالا گرفته است، جمعی از شهروندان شهر دنیدن، دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی در نیوزیلند، پا پیش گذاشته اند تا دوربین های مداربسته و درهای امنیتی برای مسجد الهدی در این شهر نصب کنند.

محمد رضوان رئیس انجمن مسلمانان استان اتاگو که دنیدن مرکز آن می باشد در این باره گفت: پس از حمله، به وضوح نگرانی زیادی در بین مردم به چشم می خورد و ما هیچ در خروج اضطراری نداشتیم. ما فقط یک در اصلی داشتیم برای ورود و خروج نمازگزاران. بنابراین آن ها در واقع به سراغ ما آمدند و پیشنهاد دادند که در این رابطه به ما کمک رسانی کنند.

رضوان گفت: یک فرد خیر و نیکوکار نیز از جامعه داوطلب شده تا سیستم امنیتی و دوربین های مداربسته برای ما نصب کند. وی به ما گفت که نگران هزینه، کار و لوازم نباشیم و همگی اهدایی هستند.

گفتنی است در حمله تروریستی که نزدیک به سه ماه پیش در دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ در روز 15 مارس 2019 به وقوع پیوست، 51 نمازگزار در اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داده و 49 تن دیگر به شدت مجروح شدند. اعلامیه ای که توسط فرد تروریست خوانده شد نشان می داد که مسجد الهدا در دنیدن هدف اصلی تیراندازی 15 مارس بوده است، به طوری که نخست وزیر نیوزیلند برای نشان دادن حمایتش از مسلمانان، دو هفته پس از وقوع حملات  از این مسجد و همچنین مسجد النور بازدید به عمل آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha