شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عشایر همانطور که از نظر هوا آسمانی آبی دارند و از هوایی سرشار از اکسیژن برخوردار و تنی سالم دارند، فضای سالمی نیز دارند و آن فضای سالم فرهنگشان را سالم نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، در دیدار با جمعی از رزمی کاران بسیج عشایری عشق آباد طبس اظهار کرد: یک عده هنگامی که می خواهند عشایر را توصیف کنند صرفا به دست رنج و دستاوردها و کارهای فیزیکی آن ها اشاره می کنند، اما در حقیقت باید گفت که عشایر ذخایر فرهنگی ما هستند.

وی با اشاره به اینکه شاخصه بزرگ مردم مومن، مسلمان و اصیل ما فرهنگ دینی و اسلامی‌شان بوده است، افزود: از 200 سال قبل که استعمار بیرونی پای در کشورمان گذاشت، در هر قسمتی که تأثیرات بیشتری داشته، فساد بیشتری نیز ایجاد کرده است، اما مناطق دور دست، روستاها و یا عشایر که به فرهنگ خودشان متکی بوده اند و از ارتباط با فرهنگ منحط خارجی فاصله داشته اند، سالم مانده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: عشایر همان طور که از نظر هوا آسمانی آبی دارند و از هوایی سرشار از اکسیژن برخوردار و تنی سالم دارند، فضای سالمی نیز دارند و آن فضای سالم فرهنگشان را سالم نگه داشته است، البته فضایی که امروز ایجاد شده استثنایی است و طبعا باید برای آن حفاظی ایجاد گردد که امیدواریم مسئولین در سطح کشور نسبت به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه استعدادهای بدنی، فیزیکی و کره ی زمین بهترین ابزار برای رشد انسان هستند، تصریح کرد: عقل سالم در بدن سالم است، لذا وقتی بدن را سالم نگه دارید می توانید درست فکر کنید.

وی ادامه داد: در اسلام اصل را بر این قرار داده اند که سیر الی الله و اصالت مال روح است و از همه ی این ابزراهای مادی نیز باید در رشد معنوی استفاده کرد و این بهترین تعریف از هستی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: شما جوانان و نوجوانان عزیز و بهتر از شما مادران و پدران و مربیان فداکارتان که شما را اینگونه بار آورده اند، دارای بدنی سالم، اراده ای قوی و ایمانی مستحکم هستید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه فردی که از جهت معنوی خودسازی کرده است اقدامات و کارهایی انجام می دهد که از نظر دیگران غیرقابل باور است، ابراز داشت: استعدادهای انسان ناشناخته است لذا باید آن را به فعلیت رساند و اولویت نیز در خودشناسی است.

 وی در پایان گفت: شما جوانان همه ی کجی ها را با بدن و روحی سالم، اراده ای قوی و با علم و دانش درست خواهید کرد.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha