شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سخنان انقلابی و قاطع همراه با موضع اقتدار و عزت امام و رهبری، ابراز کرد: ایشان در کلاس و مکتب امام صادق (ع) فقط فقاهت، اجتهاد، استنباط و دفاع عالمانه از دین و معارف نیاموخته بلکه در کنار آن درس قاطعیت و صلابت در برابر ظالمان و مستکبران را آموخته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور مدیر، برخی از اعضای شورای عالی، علما، اساتید، روحانیون و طلاب این حوزه در محل مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد برگزار شد، گفت: برگزاری این مراسمات به منظور بالابردن معرفت نسبت به حق تعالی و مصومین (ع) است و این شناخت قلب پاک می‌خواهد.

تولیت آستان قدس رضوی به حدیث «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ» و آیه «لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» اشاره و اظهار کرد: دسترسی به عمق شخصیت اهل بیت (ع) به طهارت و پیراستگی روح و دل نیاز دارد. در واقع برای پی بردن به حقایق هستی و زوایای شخصیتی و وجودی اولیای الهی ابتدا باید قلب را از حجاب ها و موانع پاک، و سپس از خداوند درخواست کرد که این بزرگواران را به ما بشناساند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان درباره شرایط دوره امامت حضرت صادق (ع) ابراز کرد: در آن دوران نحله های اعتقادی اشاعره، معتزله، مشرکین و زندیقین فعالیت داشتند که اگر دانش خدادادی آن حضرت و تربیت یافتگان آن امام همام نبودند، این گروه ها، ریشه دین را بر باد داده بودند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در برابر تیرهای شبهه ناکی که از هر طرف بر پیکر دین روانه شده بود، ایستاد و اسلام را حفظ کرد، گفت: وقتی با عدل قرآن، مبین و مفسر واقعی و حقیقی این کتاب الهی ارتباط نباشد، افراد نخواهند توانست آن را بفهمند. اصلا کسی که خود را از دریای معارف امیرمومنان (ع) بی بهره کرده، چگونه می خواهد سوالات و شبهات را پاسخ دهد؟

حجت الاسلام و المسلمین مروی به مرزداری از اعتقادات مردم و نیز ایستادگی در برابر ظالمان و حاکمان جور توسط امام ششم اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از سخت ترین شرایط زندگی آن حضرت در دوران منصور دوانقی است که این فرد برای مشروعیت و مقبولیت خود در جامعه می خواست از امام صادق (ع) استفاده کند و رفت و آمد ایشان را در کاخ خود داشته باشد که آن حضرت از مبارزه با ظلم و رسوا کردن ظالمان لحظه ای درنگ نکرده و فرمودند که چیزی از دنیا ندارم که از تو بترسم و چیزی از آخرت نزد تو نمی بینم که پیش تو بیایم.(لَیْسَ لَنا ما نَخافکَ مِنْ اَجْلهِ و لا عندکَ من امر الاخره ما تَرجوکَ له و لا اَنْتَ فی نعمة فَنُهَنّیکَ و لا تَراها نِقمةً فَنُعَزیک بها فَما نَصْنَعُ عندک)

وی از سخنان انقلابی و قاطع همراه با موضع اقتدار و عزت امام و رهبری نیز گفت و ابراز کرد: ایشان در کلاس و مکتب امام صادق (ع) فقط فقاهت، اجتهاد، استنباط و دفاع عالمانه از دین و معارف نیاموخته اند، بلکه در کنار آن درس قاطعیت و صلابت در برابر ظالمان و مستکبران را آموخته اند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha