شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار ایوب سلیمانی

حوزه/ جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس با افرادی که با تعمد و هتاکی، ارزش های ملی و دینی مردم را مورد هجمه و هتک قرار دهند بدون هیچ اغماضی برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سردار ایوب سلیمانی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران سمنان، در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به فعالیت تابستانه پلیس گفت:  پلیس در تابستان امسال از تمام ظرفیت خود برای خدمت به مردم و تامین امنیت و ایمنی راه ها استفاده می کند.

جانشین ناجا افزود: از ابتدای سال تا امروز، به واسطه استفاده از همه ظرفیت ها و هماهنگی های خوب بین دستگاهی، برای خدمت به مردم از مبدا تا مقصد سفر، وضعیت مطلوب بوده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پلیس امسال توسعه پلیس نامحسوس برای کاهش تصادف های جاده ای در دستور کار خود قرار داده است، اظهارکرد: رفع نقاط حادثه خیز در جاده از رویکردهای اصلی می باشد و برای تحقق این رویکرد هماهنگی هایی با وزارت شهرسازی صورت گرفته است.

جانشین ناجا تصریح کرد: تقویت و توسعه دوربین های ثابت و سیار در مسیرهای حرکت و توسعه ناوگان پلیس راه امسال در دست اقدام خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه خاصی برای توسعه پلیس نامحسوس داریم، گفت: علاوه بر خودروهای پلیس که در مسیرها قابل مشاهده است از نفرات قابل توجهی در مسیرهای پردتردد در مسیرهای مختلف مستقر کردیم که در کاهش تصادفات موثر بوده است.

جانشین ناجا با بیان اینکه در ۲ سال گذشته بیشترین تصادف ها مربوط به فصل تابستان بوده است، افزود: مرداد و شهریور ماه به دلیل افزایش سفر در کشور تصادف ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در نظر دارد با برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح تابستانه از آمار تصادف ها بکاهد، گفت: نیروی انتظامی قصد دارد تا پایان امسال کشته شدن ۲ هزار نفر در تلفات جاده ای کاهش دهد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رکن اصلی تولید، تولید امنیت برای اصحاب تولید است، اظهار کرد: نیروی انتظامی برنامه ریزی و سازمانی را تشکیل داد تا این مهم را محقق سازد.

جانشین ناجا با بیان اینکه دشمن در همه عرصه ها شکست خورده است و به قدرت بازدارندگی ایران پی برده است، تصریح کرد: در سال گذشته و امسال بنا داشتند که چرخه اقتصاد را  در کشور دچار اخلال کنند.

وی  با اشاره به اینکه با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری، رونق تولید و مبارزه با قاچاق در زمینه های مختلف مانند سوخت و دام، هستیم، افزود: پلیس امنیت اقتصادی کارهای کنترلی برای کمک به رونق تولید انجام داده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در عرصه رونق تولید و امنیت اقتصادی برای کسب و کار و جلوگیری از قاچاق به کشور که برهم زننده اقتصاد ملی می باشد، موفق تر و موثرتر عمل خواهیم کرد.

جانشین ناجا با اشاره به  اینکه برخی افراد از روی بی خردی و نا آگاهی اقتدار پلیس را زیرسوال می برند، گفت: برخی ها در روزهای اخیر درخصوص پلیس نکاتی را گفتند که شایسته نبود و به اقتدار پلیس خدشه وارد کردند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار از 3 عنصر اساسی قدرت، مشروعیت و قانونی بودن قدرت و مقبولیت و رضایت مردم از اعمال قدرت تشکیل می شود، گفت:  پلیس به مقبولیت گذشته و مجاهدتهایی که تاکنون از امنیت گرفته تا برخورد با قاچاقچیان و استفاده از جدیدترین فناوری روز دارای اقتدار بالایی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پلیس جز در چارچوب قانون عمل نمی کند، یعنی اقدامات پلیس مشروعیت دارد، گفت: بیش از 77 درصد از رضایت عمومی برخوردار است و مردم قاطعیت را از پلیس برای اجرای قانون در مقابل قانون شکنان می خواهند.

جانشین ناجا با اشاره به اینکه  پلیس امروز، پلیس مقتدر است با یک حرکت اقتدار پایدار پلیس مورد خدشه قرار نمی گیرد، اظهار کرد: آنهایی که دوستان پلیس این کشورند براین موارد دامن نزنند و آنهایی که مخالف کشورهستند نیز بدانند اقتدار پلیس بر این هجمه ها خدشه دار نمی شود.

وی با بیان اینکه پلیس مقتدر باید مهربان و با عطوفت باشد، گفت: پلیس خدمتگزار صدیق  مردم است و در اعمال قانون نیز شئونات آنها را باید حفظ کند.

سردار سلیمانی با اشاره به رفتار متفاوت پلیس با هنجارشکنانه در سطح جامعه اظهار کرد:  پلیس مقتدرانه با همه متخلفان برخورد می کند.

جانشین ناجا خاطرنشان کرد: پلیس با افرادی که با تعمد و هتاکی، ارزش های ملی و دینی مردم را مورد هجمه و هتک قرار دهند بدون هیچ اغماضی برخورد قاطع خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لظفی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    0 0
    توی این کشور همه مفتدر شدند