شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عزیزی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومیه(س) یزد گفت: آیین تجلیل بیش از ۳۰ نفر از فعالان و برترین های بخش های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی این مدرسه علمیه و نیز مدیران حوزه علمیه خواهران یزد، اوقاف و امور خیریه و خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد برگزار شد.

نرگس عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار کرد: چهار سال از تأسیس مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد در جوار آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) از نوادگان امام جعفر صادق(ع) می گذرد و ابتدا با پذیرش طلاب تمام وقت فعالیت این مدرسه آغاز شد و سپس یکسال بعد در نوبت پاره وقت با توجه به درخواست بانوان یزدی پذیرش طلبه انجام شد.

وی افزود: این مدرسه تنها مدرسه علمیه استان یزد در جوار یک امامزاده به  شمار می رود که در ارتقای روحیه معنوی طلاب بسیار مؤثر بوده است، به طوری که در تمام مناسبت های مذهبی، طلاب این مدرسه هم به صورت خادم در برگزاری مراسم و هم به صورت شرکت کننده حضور می یابند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومیه(س) یزد اظهار امیدواری کرد: با دانش آموختگی طلاب در سال های آینده سطح کیفی برنامه های فرهنگی این امامزاده برای دختران و زنان یزدی ارتقا یابد ودر بحث پاسخگویی به شبهات و احکام و ترویج آموزه های دینی نقش مؤثری ایفا نمایند.

عزیزی با اشاره به مراسم تجلیل از بانوان برتر این مدرسه علمیه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه خواهران استان و حجت الاسلام زارع مدیر کل اوقاف برگزار شد؛ گفت: بیش از 30 نفر از طلاب برتر سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در بخش های آموزشی دارای بالاترین معدل از سال اول تا چهارم تمام وقت و اول تا سوم پاره وقت و نیز در بخش های پژوهشی و فرهنگی تجلیل شدند.

تقدیر از خبرنگار خبرگزاری حوزه

وی ادامه داد: به پاس زحمات حجت الاسلام والمسلمین کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان و حجت الاسلام زارع زاده مدیر کل اوقاف به عنوان مؤسس و حامی این مدرسه در این مراسم لوح سپاس اهدا شد و نیز از خبرنگار خبرگزاری رسمی حوزه  که در دو سال گذشته اخبار مدرسه را در سطح استانی و ملی پوشش داده ان،د بااهدای لوح سپاس تجلیل شد.

مدیر این مدرسه علمیه تصریح کرد: در تابستان امسال هم علاوه بر اعزام طلاب به اردوی مشهد مقدس، اولین کاروان زیارتی عتبات عالیات با حضور طلاب و خانواده هایشان برگزار می شود.

عزیزی افزود: در جریان سیل اخیر بانوان طلبه این مدرسه علمیه مقادیری کمک های نقدی و غیر نقدی را در کمک به هموطنان سیل زده ارسال کرده اند.

برپایه این گزارش، مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد تنها مدرسه در نزدیکی بخش بزرگ شاهدیه یزد، بلوار جمهوری اسلامی و منطقه امامشهر است و با توجه به افزایش سالانه طلاب در شروع سال تحصیلی هنوز مکان مناسبی برای تحصیل بانوان طلبه از سوی اوقاف و امور خیریه استان اختصاص نیافته است.
انتهای پیام/313/47

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha