شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نت

حوزه/دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: حقوق بشر به ابزار فشار استکبار جهانی علیه کشورهای آزادی‌خواه جهان تبدیل‌شده است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که بحث حقوق بشر بیش از یک شعار نیست.

وی به عملکرد قدرت‌های بزرگ به‌خصوص دنیای استکبار اشاره کرد و بیان داشت: استکبار جهانی از اهرم حقوق بشر در مواردی استفاده می‌کند که بخواهد کشوری را تحت‌فشار قرار بدهد یعنی کشورهایی که باسیاست‌های آمریکا همراهی ندارد با چماق و شعار حقوق بشر به این کشورها حمله می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: در سوی مقابل کشورهایی که کمترین اهمیتی به حقوق بشر می‌دهند و جنایت‌ها و کشت و کشتارهای فراوانی را انجام می‌دهند چون رابطه‌ای حسنه‌ای با آمریکا و جهان استکبار دارند، کوچک‌ترین تعرضی به آن‌ها نمی‌شود و آن‌ها را جزو دوستان خودشان می‌دانند.

وی افزود: حتی در برخی از جلسات از این کشورها به‌عنوان کشورهای ضد تروریسم یاد می‌کنند، در واقع معیار آن‌ها دوستی و دشمنی با آن‌ها است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کسانی که تأمین‌کننده منافع آن‌ها باشند هرچند که حقوق بشر را نادیده بگیرند کوچک‌ترین تعرضی به آن‌ها نمی‌شود و حتی در مجامع بین‌المللی محترم هم هستند.

وی تصریح کرد: اگر کشوری هم با سیاست‌های ایالت متحده آمریکا همراهی نداشته باشد به بهانه‌های مختلف بر سر این کشور می‌کوبند .

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: امروز حقوق بشر در میان جوامع دنیا یک شعار بیشتر نیست اگر به دنبال حقوق بشر هستیم باید به آموزه‌های دین برگردیم که زیباترین و عالی‌ترین تعالیم را در زمینهٔ رعایت حقوق انسان‌ها دارد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha