شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی « قاب شیدایی »

حوزه/ دبیر سوگواره‎های عاشورایی عکس و پوستر هیأت به تشریح مختصات و شکل برگزاری این سوگواره‎ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در آیین اختتامیه سومین اجلاس رابطان جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) گفت: جامعه ایمانی مشعر در سه عرصه هنرهای تجسمی ورود کرده است.

وی افزود: در همین راستا دو سوگواره عکس و پوستر با این موضوعیت و اولویت که پوسترهایی که برای اعلان هیأت طراحی می‎شود برگزار می‎شود.

دبیر سوگواره‎های عاشورایی عکس و پوستر هیأت یادآورشد: بخش بعدی نیز سوگواره عکس هیات است که بخش اصلی ویژه مراسم خاص هیأت است نه صرفا عکس‎های آیینی؛ هنر هیات که به خدمت هیأت دربیاید بسیار مهم است.

وی گفت: امروز نیز سال دوم فراخوان نشان را نیز رونمایی شد که فراخوان جذب آثار در حوزه نشان نیز اواسط مرداد ارایه می‎شود.

رنجبر یادآورشد: نباید فراموش کنیم که در گذشته ما، از هنر در ارایه محتوای دینی استفاده بسیار شده است ولی متاسفانه امروز این تلاش بسیار کمتر شده است؛  آنچه در تاریخ از هیأت‎ها ثبت می‎شود همین آثاری است که باید باهنر ثبت شود.

وی گفت: از نیمه مرداد ماه جذب آثار در حوزه دومین فراخوان نشان آغاز می شود و در بحث سوگواره پوستر نیز مایل هستیم که آثاری که در این هفته دوره گردآوری شده است را نمایشگاهی با حضور 40 اثر در برخی از استان‎ها برگزار کنیم.

رنجبر یادآورشد: بسیاری از مردم نمی‎دانند که در فضای شیعی و هیاتی چنین طراحان هنرمندی داریم؛ نکته دوم تشویق در جهت شناسایی عکاسان و هنرمندان طراحی است.

وی گفت: عکاسان حرفه ای در مراکز مختلف ایران فعالیت می کنند و گاهی اطلاع ندارند که چه سوژه‎های برای عکاسی وجود دارد که در این زمینه باید این سوژه ها اطلاع داده شود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha