جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین سیستم امنیتی پیشرفته در مسجدی در نیوزیلند نصب گردید

حوزه/ مسجد شهر پالرمستون در نیوزیلند، نخستین مسجدی است که پس از حملات تروریستی مرگبار در مساجد کرایست چرچ، یک سیستم امنیتی پیشرفته دریافت می کند. دیگر مساجد این کشور نیز مجهز خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از stuff ، مسجد شمالی پالمرستون نخستین مسجد نیوزیلند می باشد که پس از حملات تروریستی در کرایست چرچ، سیستم امنیتی پیشرفته دریافت کرده است. قرار است این سیستم در سرتاسر مساجد و مراکز اسلامی در نیوزیلند نصب شود.

پس از حمله خونین 15 مارس به مساجد النور و لینوود در کرایست چرچ که منجر به کشته شدن 51  نمازگزار شد، عبدالطیف اسمیت یک افسر مسلمان که سابقا 38 سال در ارتش نیوزیلند خدمت کرده، طرح امنیتی خاصی را برای مسجد پالمرستون طراحی کرده که قرار به دیگر مساجد و مراکز اسلامی در سرتاسر این کشور نیز داده شود.

مسجد محل سکونت وی نخستین مسجدی است که به طور کامل این سیستم را دریافت کرده است. وی در این باره گفت: پلیس حضورش در محل نامحسوس شده و ما سیستم جدید امنیتی را راه اندازی کرده ایم.

مسجد مذکور هم اکنون یک قفل با ورودی کارت مخصوص، حسگر نور، دوربین های مدار بسته و یک تیم محافظان امنیتی محلی دارد، و دیگر ویژگی هایی که به سبب مسائل امنیتی افشاء نگردید.

 اسمیت افزود: جامعه می دانست که حضور پلیس در محل بالاخره متوقف می شود. و من فکر می کنم که آن ها از اقداماتی که ما انجام داده ایم رضایت دارند. ما تصور می کنیم که دیگر نمی توانیم درهایمان را کاملا باز بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha