جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار و توان نظامی ایران اسلامی، باعث شد تا فکر تجاوز به ذهن دشمنان خطور نکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان، به میزبانی استانداری این استان اظهار داشت: حضرت آیت الله شاهچراغی، حقیقتا محور بارز وحدت در استان هستند.

وی با بیان اینکه ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آبفای روستایی استان، نیاز است تکمیل پروژه های آب شرب روستایی شهرستان دامغان را تسریع ببخشند، افزود: امسال اعتبارات بسیار مطلوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص پیدا کرده است.

حسن بیگی با بیان اینکه در شهرستان دامغان در حوزه مطالعات آبخیزداری کمبودهایی وجود دارد که نیاز است مطالعات آبخیزداری شهرستان دامغان، در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: نیاز است تا موضوع جذب اعتبارات در خصوص احداث کریدور شمال به جنوب در محدوده استان سمنان، بصورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پهباد هوشمند آمریکا، هرگاه که احساس خطر کند، می تواند از جو خارج شود و تمرکزش در طول مدت ماموریت بر سامانه دفاعی اس ۳۰۰ بود، اما در فاصله ۱۴۳ کیلومتری و توسط سامانه دفاع موشکی داخلی مورد اصابت قرار گرفت که بسیار باعث افتخار و غرور بود،گفت: پس از این مهم، شرایط بین المللی کشور بسیار متفاوت شد و می توان گفت پس از این اتفاق بود که لحن رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به ایران تفاوت پیدا کرد و اقتدار جمهوری اسلامی و توان نظامی، باعث شد تا فکر تجاوز به ذهن دشمنان ایران اسلامی خطور نکند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیران ارشد استان و دستگاه های اجرایی، ارتباطات خود را با وزارتخانه ها و مرکز برای جذب اعتبارات برای توسعه و پیشرفت استان، تقویت کنند،خاطرنشان کرد: از اینکه نماینده ای نسبت به اقدام و عمل مثبت نماینده ای در خصوص تخصیص و جذب اعتبار، واکنش نشان می دهد، بسیار جای تاسف است و نیاز است تا با همدلی، وحدت و انسجام برای پیشرفت استان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: تصویب قانون انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی و رای حداکثری نمایندگان آن به این مهم، اقدامی بسیار مطلوب و مثبت بود که نیاز است عملیاتی شدن انتقال آب دریای خزر به استان، در سال جاری به صورت جدی پیگیری و ۱۰۰ درصد، محقق شود.

مردم به صورت شفاف از ملاکهای قانونی، علمی و شاخص های انتخاب مدیران اطلاع داشته باشند

احمد همتی، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست، با بیان اینکه به مدیران جدید الانتصاب استان تبریک گفته و ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان، امیدوارم که انتصابات در استان که اکثرا هم به همین منوال است، بر اساس قانون و ملاک های علمی انجام شود، اظهار داشت: مردم باید به صورت شفاف از ملاکهای قانونی، علمی و شاخص های انتخاب مدیران اطلاع داشته باشند تا با این شفاف سازی، از رانت در انتصابات در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: طی هفته گذشته جلسه ای در خصوص ارائه راهکار برای خرید تضمینی آب حاصل از انتقال آب خزر در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت انجام شد و امید می رود با تحقق این‌ مهم، بحث های فراخوان، مناقصه و اجرایی فاز اجرایی آن ظرف مدت کوتاهی به نتیجه برسد.

همتی تصریح کرد: پیگیری هایی از طریق حضرت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در خصوص تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه ساختمان دادگستری مهدیشهر و احداث ساختمان جدید و استقرار شعبه دادگستری سرخه انجام شد که امید می رود با مساعدت بسیار مطلوب ریاست محترم قوه قضاییه، این موارد تحقق یابد‌.

وی گفت: پیگیری هایی در خصوص تقویت فعالیت و تثبیت دانشگاه فرزانگان از طریق وزارتخانه انجام شده که نیاز است با عنایت به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان در این خصوص، برای تقویت این دانشگاه بیش از پیش تلاش صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: از ۳ دانشگاه تک ‌جنسیتی کشور، یک مورد در استان سمنان با عنوان دانشگاه فرزانگان در حال فعالیت بوده که باید از ادامه فعالیت آن حفط و حراست نموده و نسبت به تقویت آن اقدام‌ کنیم.

مدیرانی که توان ریسک پذیری و  تصمیم گیری های موثر و بزرگ را ندارند، کناره گیری کنند

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، نیز در این نشست اظهار داشت: از حضور آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و آقایان حسن بیگی و همتی، ‌نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و تمامی مدیرانی که در جلسه حضور دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، یک‌ پایگاه بسیار خوب برای تعمیم انسجام ملی و تحکیم وحدت کلمه در بین آحاد ملت، هدایتگری معنوی و فرهنگی است و حقیقتا در طول این ‌چهار دهه و بخصوص در ۸ سال دفاع مقدس نیز بسیار خوب و موثر واقع گردید، افزود: تذکرات نماینده ولی فقیه در استان و گِلِه مندی هایی که از حضور کمرنگ مدیران و کارکنان‌تحت مدیریت آنها در نماز جمعه بیان شد، به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و نواقص و کوتاهی ها برطرف شود.

استاندار سمنان گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه و تقویت این نهاد، حداکثر توان خود را به کارگیرند.

وی افزود: پایشی در خصوص وضعیت کسب و کار با ۴۲ مولفه به صورت کشوری انجام شده است که شاخص محیط کسب و کار استان حدود ۵.۹۳ است که با یک دهم درصد نسبت به زنجان در رتبه چهارم کشور قرار داریم که جایگاه نسبتا مطلوبی است.

آشناگر با بیان اینکه تنها استانی هستیم‌ که این شاخص هم ‌به نسبت فصل قبل و هم فصل مشابه سال گذشته کاهش و بهبود یافته است، هرچه این شاخص میزان ‌کمتری داشته باشد، نشانه بهبود و مطلوب تر بودن وضعیت کسب و کار است،تصریح کرد: برخورد سلیقه ای در خصوص اجرای قانون و برداشت های سخت و ناعادلانه از این قوانین، باعث شده که وضعیت استان از میانگین کشوری بالاتر باشد و این موضوع نیاز به بررسی، واکاوی و اصلاح دارد.

وی افزود: نهاد های فرهنگی، علما، محیط های دانشگاهی، نمایندگان مردم و تمام مدیران باید در حوزه محیط فرهنگی‌ جامعه و استان با هدف تغییر نگاه و دیدگاه های موجود ورود پیدا کرده و نسبت به تقویت کسب و کار اقدام‌کنیم و ریسک گریزی در تصمیم گیری یک عامل بسیار خطرناکی است که در نوع نگاه های مدیران استان نسبت به محیط کاری خود بوجود امده است که باید به صورت جدی مورد تحلیل قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تردید در تصمیم گیری در مواردی که در اجرایی آن درصد موفقیت بالایی وجود دارد، در بین مدیران استان به دلیل تمایل به سکون و ایستایی و دوری از پرکاری و ریسک پذیری بوجود آمده است، گفت: قبول کنیم که موفقیت ها پشت ترسهایی پنهان شده اند که باید بر آنها غالب شویم و در غیر اینصورت تصمیم نخواهیم گرفت و با تصمیم نگرفتن ما، به جامعه ضرر وارد خواهیم کرد و ریسک پذیری به معنای بی گدار به آب زدن و تصمیمات نابجا نیست.

وی با بیان اینکه عدم اشراف به قوانین ، یکی از مشکلات کاهش قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری در تصمیمات مدیران دستگاه های اجرایی در استان است، افزود: گاها انتصاباتی صورت میگیرد که فرد هیچگونه اشرافیت بر کار و حوزه اقدامات مجموعه نداشته و باعث ایجاد دردسر های متعدد برای آن مجموعه خواهد شد.

آشناگر با بیان اینکه لابی و فشار بر مدیران از سوی نمایندگان یکی از نواقص و آسیبهایی است که در حوزه انتصابات در سطح کشور وجود دارد که انصافا از همکاری نمایندگان استان در این حوزه تقدیر و تشکر می کنم،گفت: انتخاب افراد متخصص،‌ متعهد و کاربلد حتی مخالف نگاه ها و دیدگاه های ما، باعث توفیق و موفقیت در امور خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرمانداران در حوزه شهرستان ، نماینده عالی دولت هستند و باید بصورت  مستقل و بدون تاثیر گرفتن از فشارها، افرادی را که دارای  تخصص و آشنا به کار هستند به کارگیرند.

استاندار سمنان گفت: باز هم تاکید میکنم که ترس از اجرای اقدامات آغاز نشده و استعلام از دستگاه های نظارتی توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان، به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست و مدیران باید شجاعت، شهامت و قدرت ریسک پذیری خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه مدیرانی که توان ریسک پذیری و  تصمیم گیری های موثر و بزرگ را ندارند، با اختیار خود از مقام و منصب کناره گیری کنند، بیان کرد: با این نوع نگاه، اقدامات و کار کردن بدون ریسک پذیری و تصمیمات بزرگ و تاثیر گذار، نمی توان امور را در شرایط جنگ‌تمام عیار اقتصادی فعلی مدیریت کرد.

آشناگر با بیان اینکه عدم مطالبه گری مردم، سازمان های مردم نهاد و گروه های مرجع، یکی دیگر از مواردی است که باعث کاهش ریسک پذیری مدیران شده است، مطالبه گری مردم، توجه به برنامه های کاندیداها و تلاش برای قرار دادن افراد مناسب در مناصب برای اجرای برنامه ها، قطعا ریسک پذیری در تصمیمات در استان را افزایش خواهد داد، گفت: مدیر نباید به صورت راحت بر صندلی مدیریتی خود نشسته و نسبت به اقدامات خود و مطالبات مردم پاسخگو نباشند، مسئول باید نسبت به مطالبات مردم و پاسخگویی به آنها اقدام نموده و ضمن انجام کار ، اقدامات خود را به مردم گزارش دهد.

وی افزود: حدود ۲۰ مورد  از مهارت های مردم استان سمنان، در فهرست میراث ملی ناملموس به ثبت رسیده است که این مهم بسیار جای خوشبختی دارد و نیاز است تا همه دستگاه های اجرایی، مدیران کل، سازمان های مردم نهاد و فرمانداران برای حفظ و احیا این میراث تلاش کنند.

استاندار سمنان گفت: اقدامات انجام شده ویژه فصل گرما، طبق آمار و گزارشات، تاثیرات مثبتی را در مصرف برق در استان برجای گذاشته و خوشبختانه نام استان در لیست گروهای سبز کشور از لحاظ مصرف قرار دارد که از تمامی موثرین در این مهم تقدیر و قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه بودجه کل استان در سال ۹۸ بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان است که در جلسه شورای برنامه ریزی بر اساس یک سری شاخص ها به فرمانداران ابلاغ شده است، افزود: سعی کردیم تا توزیع اعتبارات بر اساس شاخص ها و به گونه ای صورت بگیرد  که عدالت محقق شود.

آشناگر خاطرنشان کرد: بودجه استان سمنان و درکل بودجه استانی در سطح کشور بسیار ناچیز است و اعداد بزرگ بر روی پروژه ها و اعتبارات ملی قرار دارد ، ضمن تقدیر از همه نمایندگان و کسانیکه که در خصوص تسریع در جذب اعتبارات تلاش کردند، نیاز است تا برای بهره گیری از اعتبارات ملی تلاش ویژه و جدی تری صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha