شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، با اشاره به نفوذ فرهنگ غرب در جامعه گفت: برخی ها ایرانی نفس می‌کشند اما غربی فکر و زندگی می کند، این مسئله نتیجه نفوذ اندیشه های منحرف به درون جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه قزوین، با تقدیر از حضور آیت الله اعرافی در این مراسم گفت: بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، از حوزه قم، علوم اسلامی و دین به سراسر دنیا صادر می‌شود.

وی، به تحصیل هزاران طلبه غیر ایرانی در قم اشاره کرد و افزود: طلاب غیر ایرانی پس از تحصیل در حوزه قم، به عنوان سفیران مکتب تشیع به اقصی نقاط  عالم می روند و ملت های تشنه اسلام ناب را سیراب می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، صدور معارف اسلام ناب به سراسر دنیا را از برکات انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: حوزه خاستگاه و حافظ و صیانت کننده از انقلاب اسلامی است، لذا حوزویان باید به این رسالت مهم به خوبی عمل کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه رسالت اصلی روحانیت را زمینه‌سازی ظهور عنوان کرد و گفت: اگر حوزویان در این مسیر تلاش نکنند و صحنه را خالی کنند و مسئولیت نشر علوم دینی را سبک بشمارند، دیگران وارد میدان خواهند شد و زمینه ساز انحراف مردم می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، با اشاره به نفوذ فرهنگ غرب به درون جامعه اظهار کرد: برخی ایرانی نفس می‌کشند اما غربی فکر و زندگی می‌کنند، این مسئله نتیجه نفوذ اندیشه‌های به درون جامعه است.

وی تصریح کرد: مردم به قرآن، عالمان ربانی، معارف اهل بیت(ع) و احکام دین نیاز دارند، لذا حوزه و روحانیت باید متناسب با نیازهای روز برنامه ریزی و حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در قزوین، در بخش پایانی سخنان خود با تکریم حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی مدیر سابق حوزه علمیه استان، برای حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین، آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha