شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
از پیله تا پرواز: رشد و تکامل نوزاد

حوزه/ کتاب «از پیله تا پرواز: رشد و تکامل نوزاد» با اشاره به ویژگی‌های رشد کودکان تا دو سالگی، به بازی‌ها و نیازهای متناسب با هر مرحله از زندگی کودک پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،کتاب «از پیله تا پرواز: رشد و تکامل نوزاد» به همت گروه تحقیق و پژوهش مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان تألیف و در روز‌های اخیر راهی بازار نشر شده است.

این کتاب ضمن اشاره به ویژگی‌های عمومی رشد و تکامل در کودکان و شاخصه‌های رشد کودک از یک ماهگی تا دو سالگی، با تشریح روند تکاملی بازی در کودکان، در ادامه بازی‌های متناسب با مراحل رشد را در این دوره سنی معرفی می‌کند.

در مقدمه این اثر آمده است: «دوره شیرخوارگی، پایه و اساس زندگی آینده کودکان محسوب می‌شود و هرگونه کاستی و نقصان در آن به خسارت‌های غیرقابل جبران منجر خواهد شد. سال‌های اول بعد از تولد مخصوصا دو سال اول زندگی، دوره‌ای است که مغز و سیستم عصبی مرکزی کامل می‌شود و اگر والدین اطلاع کافی در این‌باره داشته باشند و محیط مناسبی برای کودک فراهم کنند، نتایج مطلوبی در پرورش فرزند سالم به‌دست خواهند آورد.

والدین باید با مراحل رشد کودک آشنا باشند و از میزان توانایی‌های او در مقاطع مختلف سنی اطلاع داشته باشند. آن‌ها باید از توانایی‌های جسمی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و همینطور از علایق، نیاز‌ها و خواسته‌های فرزندشان باخبر باشند. هرچه آگاهی والدین از تغییرات جسمی و رفتاری کودک بیشتر باشد، موفقیت‌شان در نگهداری از کودک و تشخیص به‌موقع مشکلات بیشتر خواهد بود. آگاهی والدین از اصول کلی رشد و توانایی‌های کودک سبب می‌شود تا والدین توقع خود را با میزان توانایی‌های جسمی و ذهنی او منطبق کنند و انتظاراتی دور از دسترس از کودک نداشته باشند.»

نخستین چاپ کتاب «از پیله تا پرواز: رشد و تکامل نوزاد» در ۱۴۴ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۲۳ هزارتومان به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان راهی بازار نشر شده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha