جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محقق دانشگاهی درباره اسلام هراسی و نژادپرستی در نیوزیلند هشدار داد

حوزه/ یکی از اساتید برجسته نیوزیلند که درباره اسلام هراسی و نژادپرستی تحقیقاتی را انجام داده، می‌گوید که راست‌گرایان افراطی و حامیان نژاد سفید، جای پای محکمی در این کشور پیدا کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، یکی از اساتید برجسته نیوزیلند درباره ترویج اسلام هراسی و نژادپرستی هشدار داده و گفت که مدیران ارشد صدای او را خفه کرده اند و نمی گذارند از گسترش افراط گرایی سخنی به زبان بیاورد.

پائول اسپونلی که پس از اخذ بورس تحصیلی در آلمان، از معاونت دانشکده علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه مسی استعفاء داده می گوید که احترام زیادی برای دایره محققان و دانشگاهیان قائل است، اما معتقد است که حامیان برتری نژاد سفید جا پای محکمی در این کشور به دست آورده اند.

اسپونلی در این باره گفت: من هنوز فکر می کنم ساده لوحانه است از اینکه تعجب کنیم نیوزیلند اقامتگاه نژادپرستان حامی برتری نژادسفید شده باشد و از سطح خشونتی که در برخی کشورها علیه اقلیت های مذهبی و اجتماعات قومی وجود دارد آگاه نباشیم.

وی پیش از این مطلبی درباره نفوذ راست های افراطی در نیوزیلند نوشته بود و گفته که احتمالا مردم از این نفوذ رو به رشد آگاه نیستند.

اسپونلی گفت: نخستین گروه هایی که با آن ها برخورد کردم زمانی بود  که مطالعاتی را در سال های 1980 و 1990 انجام می دادم و این گروه ها در 1967 شکل گرفته بودند. اما اینترنت این شرایط را برای آن ها بوجود آورد که به صورت بین المللی با هم در ارتباط قرار بگیرند و ایده هایشان را به اشتراک بگذارند.

اسپونلی با اشاره به مبحث ترویج نفرت علیه گروه های مذهبی گفت: هم اکنون نسبت به گذشته، اسلام هراسی بسیار بیشتر از یهودی هراسی شده است. البته هنوز یهودی ستیز هستند اما تهدید اصلی را اسلام ومسلمانان می بینند و تمرکزشان روی اسلام چرخیده است.

وی ضمن بیان ساده انگاری در رابطه با ترویج راست افراطی در نیوزیلند گفت: برخی چیزهایی که از آن ها و حامیان این گروه ها درباره حمله به مساجد شنیده ام نفرت انگیز است. آن ها به شدت مصمم و بی نهایت خشونت طلب هستند و تهدیدی جدی محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha