شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت، حجاب

حوزه/ بی حیایی و برهنگی طمع شیطان را بر انگیخته و غریزه جنسی را تحریک، آتش شهوت را شعله ور و نیروی عقل را نابود می کند. شهید مطهری(ره) نیز در این خصوص بیان کردند که اگر برهنگی تمدن است پس حیوان ها متمدن ترند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم شریفی در نشست بصیرت افزایی با حضور خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت و بانوان بسیجی این شهرستان بیان کرد: زن باید درون صدفی قرار گيرد تا از هجمه  بیگانگان محفوظ بماند و حجاب، ارزشی است که رعایت آن، زنان را چون گوهری در درون صدف از شر آسیب ها مصون می دارد،

وی افزود: با توجه به این که انسان در پناه محافظ، احساس آرامش می کند؛ لذا پوشش اسلامی همانند یک نگهبان به زن امنیت و آرامش بخشیده و  هرچه این پوشش کامل تر شود، درصد امنیت و حفاظت زنان بالاتر می رود.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: حفظ حریم میان زن و مرد و رعایت  عفت عمومی که در قالب پوشش کامل عینیت می یابد، جامعه را در مقابل پی آمد های  ناشی از بی بند و باری بیمه کرده و سدی بزرگ در برار تهاجم فرهنگ  غرب است.

شریفی  تصریح کرد: لازمه حیا پوشیدگی است که موجب خودداری از کار های ناپسند شده و رابطه تنگاتنگی با حجاب دارد.

وی تاکید کرد: بی حیایی و  برهنگی طمع شیطان را بر انگیخته و غریزه جنسی را تحریک، آتش شهوت را شعله ور و نیروی عقل را نابود می کند. شهید مطهری(ره) نیز در این خصوص بیان کردند که اگر برهنگی تمدن است پس حیوان ها متمدن ترند.

شریفی اظهار کرد: وقار در گفتار و رفتار، تبلور حیا است؛ چنانچه خداوند نیز در آیه 32سوره احزاب فرموده اند که با ناز سخن نگویید تا آن که در دلش بیماری است، طمع ورزد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زنان پاکدامن حتی در نگاه مردان بی بند و بار و چشم چران نیز مورد احترام هستند و این رمز تأکید بر عفت و پاکدامنی است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خدیجه نعمتی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    9 2
    جمله اگر برهنگی تمدن است پس حیوانات متمدن ترند باید بزرگ نوشته شود و در تمام خیابانها نصب گردد .
  • ناشناس IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    2 0
    خانم نعمتی احسنت موافقم
  • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 0
    به نظر بنده هم جمله ی شهید آیت الله مطهری: اگر برهنگی تمدن است پس حیوانات متمدن ترند. باید توسط شهرداری ها بزرگ نوشته شود و در تمام خیابانها نصب گردد . اگر در راه خدا از ملامت ملامتگران نمی هراسند یاعلی