شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با انتقاد از عدم نظارت بر تفریح‌های دریاچه ارومیه، گفت: مسئولین باید با ایجاد امکانات مناسب، زمینه تفریح سالم در دریاچه ارومیه را فراهم ساخته و با بی‌اخلاقی‌ها مقابله کنند؛ این وظیفه مسئولین است که در مورد دریاچه ارومیه پیوست فرهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به اینکه خدای متعال از همه افعال و احوال مردم باخبر است اظهار داشت: خدای متعال از تصمیم‌ها و بواطن انسان با خبر است و همچنین از مکان و مخفیگاه موجودات هم با خبر است و بدون علم و اذن الهی برگی از درخت نمی‌افتد.
 
امام جمعه ارومیه در ادامه به وظایف والدین نسبت به فرزندان اشاره کرد و افزود: اولین احسان پدر و مادر در مورد فرزندان خود نام‌گذاری آن‌ها است که بر اساس رسوم دینی باید نام‌گذاری وی با اذان و اقامه به گوش کودک باشد و نام زیبا بر آن‌ها بگذارند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اضافه کرد: تاسیس شورای نگهبان که حافظ قوانین جمهوری اسلامی است، از تصمیمات عالی امام خمینی (ره) بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه اشاره کرد و با بیان این که معظم له بر ایجاد گفتمان‌سازی در نماز جمعه تاکید داشتند، گفت: نماز جمعه یک عمل عبادی و سیاسی است و مورد تاکید فراوان آیات قرآن و روایات می‌باشد و مردم و مسئولین حضور در نماز جمعه را در اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه  افزود: وظیقه خطیب نماز جمعه این است که مردم را به یاد خدا بیاندازد و مسائل سیاسی دنیا و کشور را تحلیل کند، مسئولین هم باید سهولت حضور مردم در نماز جمعه اعم از حمل و نقل و ... را فراهم سازند.

امام جمعه به مسئله برجام هم اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین ثمره برجام این بود که نمی‌شود به غرب و آمریکا اعتماد کرد و نباید اجازه داد عده‌ای اعتماد به غرب را در کشور زمینه چینی کنند.

وی در پایان با انتقاد از عدم نظارت بر تفریح‌های دریاچه ارومیه، بیان داشت: مسئولین باید با ایجاد امکانات مناسب، زمینه تفریح سالم در دریاچه ارومیه را فراهم ساخته و با بی‌اخلاقی‌ها مقابله کنند؛ این وظیفه مسئولین است که در مورد دریاچه ارومیه پیوست فرهنگی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha