یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام والمسلیمن رمضانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: پیروزی انقلاب اتفاق نادری بود و تقریباً می‌توان گفت که بنیانگذار انقلاب اسلامی با احیای شأن اجتماعی و حکومتی دین به معنای واقعی کلمه معجزه کرد و دنیا باورش نمی‌شد که یک انقلاب دینی در آن برهه از زمان رخ بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) امروز در جشن انقلاب در مدرسه أمیرالمومنین علی (ع) رشت گفت: ماه رجب و شعبان فرصت بزرگی است که خودمان را تربیت کنیم، و اگر در تربیت خودمان موفق شدیم آن وقت رسالت بزرگ تبیین مکتب اهل بیت (علیهم السّلام) به ما واگذار می‌گردد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله تسخیری، افزود: خداوند، پیامبر گرامی اسلام را تربیت کرد و نیکو هم تربیت کرد، و آنچه در حوزه اخلاق عملی و رفتار ادبی که در روایات مورد اشاره قرار گرفته که “لا مِیرَاثَ کَالأَدَب” (نهج البلاغه، حکمت ۵۱)؛ آیت الله تسخیری به آن رسیده بود.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید: إِنّ اللَّهَ أَدَّبَ نَبِیَّهُ فَأحْسَنَ تَأْدِیبَه فَلَمَّا أَکْمَلَ لَهُ الْأَدَب قالَ ﴿وإنک لعلی خلق عظیم﴾ ثم فوض إلیه أمرَ الدین والأمه لیسوسَ عِبادَه” وقتی که ادب نبی (ص) به مرحله کمال رسید، آن‌وقت امر دین را به او واگذار کرد.(الکافی، ج ۱/ ۲۶۶/ ۴)

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اتفاق نادری بود و تقریباً می‌توان گفت که بنیانگذار انقلاب اسلامی با احیای شأن اجتماعی و حکومتی دین به معنای واقعی کلمه معجزه کرد و دنیا باورش نمی‌شد که یک انقلاب دینی در آن برهه از زمان رخ بدهد.

وی ادامه داد: مستکبرانی در طول تاریخ در برابر انبیای الهی قرار گرفته بودند و انبیا هم در برابر جریان استکبار ایستادند و مقابله کردند؛ در هر زمانی تاریخ این‌گونه بوده که برای تحقق عدالت باید مقاومت و مبارزه کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: دین بشریت را به رحمت دعوت می‌کند؛ معنویتی که در دین مطرح است، ارتباط عمیق و دقیق با شریعت را نشان می‌دهد. انسان در صورتی به این معنویت می‌رسد که با شریعت ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: دین می‌تواند حاکمیت ایجاد کند و نظر امام (ره) هم این بود؛ حاکمیت به معنای تحقق عدالت در عرصه اجتماعی سیاسی و تمامی عرصه‌ها مد نظر است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha