یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ماه رمضان

ارجمندیان تصریح کرد: مومنین باید فرصت استنثائی ماه رمضان را مغتنم شمرده و موانع کسب معرفت الهی را از میان بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، انسیه ارجمندیان، روز گذشته در اولین جلسه از سلسله جلسات مهدویت که به صورت حضوری در قالب حلقه معرفتی، در آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی(ع) برگزار شد، گفت: هر انسانی به میزانی که از رذائل اخلاقی هجرت کرده و دور شود به سن و عمرش افزوده می‌شود.

وی، تقرب الی الله را اصلی‌ترین دلیل تفاوت ماه مبارک رمضان با سایر ماه‌ها معرفی و عنوان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند عصیان کردن در ماه رمضان سخت‌تر است. علت هم آن است که در این ماه عبادات پیش روی انسان و فراهم است.

پژوهشگر حوزه مهدویت یادآور شد: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان ندا می‌دهد و سه کار را فرا می‌خواند؛ اولین ندا به نگاهبان بهشت است و می‌فرماید: بهشت را برای روزه داران زینت بدهید. همچنین پیامبر اکرم(ص) در این باره فرمودند درهای بهشت تا آخر ماه رمضان باز است.

وی افزود: دومین ندای الهی در ماه رمضان خطاب به نگاهبان جهنم است که درهای جهنم را بر امت پیامبر ببندید و هرگز تا پایان ماه رمضان باز نکنید و ندای سوم به جناب جبرئیل است که می‌فرماید: به زمین فرود آی و شیاطینی که بین امت پیامبر تردد می‌کنند را به غل و زنجیر بکش تا روزه و ایمان آنها را فاسد نکنند.

ارجمندیان با بیان اینکه روزه تقویت کننده ایمان است، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست در این ماه درهای آسمان باز می‌شود و میزبان از مومنین پذیرایی می‌کند.

استاده حوزه خواهران ادامه داد: پذیرایی خداوند با معرفت، علوم الهی و معارف توحیدی است. در ماه رمضان باب علوم الهی به روی مومنین باز می‌شود و هدایت باطنی که هدیه و عنایت خاص خداوند به بندگان است، شامل حال کسانی می‌شود که می‌خواهند در مسیر تقرب الی الله قرار بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مومنین باید فرصت استنثائی ماه رمضان را مغتنم شمرده و موانع کسب معرفت الهی را از میان بردارند. بهره‌گیری از عبادات و ادعیه در حد توان، توبه و توسل به حضرت مهدی(عج) که صاحب اصلی شب قدر هستند از جمله اموری است که انسان را شایسته دریافت پذیرایی الهی می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha