یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ضیافت

حوزه/"ضیافت حقیقی" عنوان کتابی است خواندنی درباره ضیافت بزرگ خدای متعال در ماه رمضان که در یازده بخش تدوین و گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر در واقع مجموعه یازده سخنرانی است که استاد محمد شجاعی در خصوص ماه مبارک رمضان و روزه داری آن هم در سال های دهه شصت ایراد کرده است.

بیان صمیمانه این استاد حوزه که شنوندگان سخنرانی ها و خوانندگان کتاب های پرطرفدار ایشان، از قبیل مجموعه سه جلدی "مقالات" و نیز "حضرت بقیه الله(عج) " و "چراغ هدایت" با آن آشنا هستند، به ترغیب مؤمنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره گیری کامل از ایام و شب های این ماه عزیز، به ویژه شب های قدر در راستای تقرب به درگاه الهی و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت می پردازند.

در این کتاب، توصیه های ارزشمندی به منظور حفظ رقت قلب به دست آمده در این ماه برای باقی ایام سال و عمر مطرح شده به گونه ای که با طرح مباحث ارزشمند در بطن خود توانسته نیاز معنوی بسیاری از مخاطبان را پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است که کتاب"ضیافت حقیقی" مشتمل بر مباحثی در رابطه با ضیافت خدای متعال، اعمال و آداب رفتاری، روزه حقیقی، مباحث معرفتی مربوط به روزه، شرایط روزه صحیح و راه های درک این توفیق است.

این کتاب در یازده بخش مدون شده که به این شرح می باشند؛ معنای عبودیت، صدق در اعمال، شرایط روزه صحیح، ظاهر و باطن روزه، روزه داری خواص: مبطلات قبولی روزه، صاحب خانه خداوند است، تذکراتی برای صیام، تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا، درک شب های قدر، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان: حضور و تضرع، شب ۲۱ ماه مبارک رمضان: وصیت امام علی (ع) و گفت و گوی موسی (ع) با خداوند و درباره عید فطر و نیز حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک به دست آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha