سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
قدس

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه استان گیلان به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حوزه علمیه استان گیلان به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ (سوره مبارکه الحج-آیه ۳۹)

به مسلمانان که مورد قتل (و غارت) قرارگرفته اند رخصت (جنگ با دشمنان) داده شد، زیرا آنها از دشمن سخت ستم کشیدند و همانا خدا بریاری آنها قادر است.

در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با تدبیری حکیمانه و تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریختند.

روز قدس، روز خروش ظلم ستیزان، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز بیدارشدن وجدان‌های خفته و به فرموده امام راحل نه فقط روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی است.

قدس فریاد بلند مردمی است یک صدا و یکدل تا تریبونی برای دادخواهی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین باشند و دست در دست هم اضمحلال رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست را رقم بزنند.

در شرایط کنونی که صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری با بیداری امت اسلامی و همچنین افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه هستند، راهپیمایی جهانی روز قدس اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم می‌زند.

حوزه علمیه استان گیلان ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه مردم و نظام اسلامی از حقوق ملت مظلوم فلسطین، همراه و همدل با مردم همیشه در صحنه و آزاده ایران اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم منحوس را محکوم کرده و اعلام می‌دارد که از هیچ کمکی در راستای آزادی قدس شریف فروگذار نخواهد کرد.
حوزه علمیه استان گیلان
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha