دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
همایش دختران عاشورایی ویژه نونهالان در احمد آباد

حوزه/ همایش دختران عاشورایی با حضور حجت الاسلام پورعباسی، مبلغ کودک و نوجوان، در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد با حضور جمع کثیری از دختران نونهال برگزار شد.

خانم فاطمه مروتی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد استان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به برگزاری همایش دختران عاشورایی ویژه نونهالان، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه(س) و یادآوری رنج‌ها و دردهای آن حضرت بیان کرد و اظهار داشت: برگزاری این همایش بهانه‌ای بود تا کودکان قصه حضرت رقیه(س) را نجوا و از همین سنین درس صبر و ایستادگی را در لوح وجودشان هک کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت رقیه(س) از جمله جلوه شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است، گفت: برگزاری چنین همایش‌ها و مراسمات مذهبی یک کلاس بزرگ تربیتی به شمار می‌رود و حضور کودکان در این مراسمات در تربیت و پرورش آنها موثر خواهد بود.

گفتنی است بیان داستان حضرت رقیه(س) و همخوانی سرود توسط کودکان، برپایی سفره حضرت رقیه(س)، میز نقاشی، برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جایزه به برگزیدگان، برپایی موکب و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha