دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1049747
۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
نشست فرهنگی

حوزه/ نشست فرهنگی با موضوع اهمیت نماز در اداره کمیته امداد شهرستان ساوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست فرهنگی با موضوع اهمیت نماز، پیش از ظهر امروز با سخنرانی خانم نجیبه کرمی، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها با حضور بانوان سرپرست خانوار در اداره کمیته امداد ساوه برگزار شد.

کرمی در بیان اهمیت نماز تصریح کرد: ادای نماز در وقت آن یکی از نکته ها در مراتب و محافظت از نماز است و پیشوایان دینی و امامان بزرگوارمان تاکید زیادی بر خواندن نماز اول وقت داشته اند و به تأخیر انداختن نماز را جایز نمی دانستند.

وی در ادامه افزود: خواندن نماز اول وقت دارای برکات و فواید فراوانی است و کسی که نماز خود را سبک نشمارد و در اول وقت بخواند، از این برکات بهره خواهد برد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها در بیان آثار و نتایج نماز بیان کرد: فریضه نماز امری نیست که فقط بنده را به خالق و پروردگارش نزدیک سازد و حلقه اتصال بین عبد و معبود را شدّت بخشد و عشق به خدا را در قلب و باطن او زنده سازد، بلکه این یکی از آثار و نتایج مطلوبی است که در زندگی نمازگزار ظاهر می شود.

مدرس حوزه خواهران در پایان گفت: با توجه به آیه ۱۳۲ سوره طه "وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا؛ اهل بیت خود را به نماز و طاعت خدا امر کن و خود نیز بر نماز و ذکر حق صبور باش»، اظهار کرد: همه ما والدین نسبت به فرزندان و شاگردان مسئولیم و باید در تربیت آنها کوشا باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha