جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله مبشرکاشانی

حوزه/ آیت الله مبشر کاشانی از اساتید حوزه علمیه با صدور پیامی ارتحال آیت الله سید محمد صادق روحانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله مبشر کاشانی از اساتید حوزه علمیه با صدور پیامی ارتحال آیت الله سید محمد صادق روحانی را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، فقیه عالیقدر و مجاهد فی سبیل الله مرحوم مغفور آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی روحانی که عمر شریف خود را در تعلیم و تربیت طلاب و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) سپری نمود و تألیفات ارزنده ای از جمله موسوعه ارزشمند فقه الصادق را به یادگار گذاشت، به محضر مبارک حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حوزه های علمیه، خاندان مکرم و بیت شریف روحانی، خصوصا آقازاده ایشان، شاگردان و ارادتمندان آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان، رحمت و مغفرت الهی و علو درجات و مقامات عالیه و حشر با اجداد طاهرینش را مسألت می نمایم.

مبشر کاشانی

۱۴۰۱/۹/۲۶

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دانشجو IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 0
    خداوند متعال آن فقیه راحل را با اجداد طاهرینش محشور فرماید
    • حسینی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 0
      آمین یا رب العالمین
  • احمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 0
    فی الجمله موسوعه ی‌ «فقه الصادق» اثر مرحوم آقای روحانی رحمة الله علیه ش‍رح‍ی‌ ب‍ر کتاب «ت‍ب‍ص‍ره‌‌ال‍م‍ت‍ع‍ل‍م‍ی‍ن‌ ف‍ی‌ اح‍ک‍ام‌‌ال‍دی‍ن‌» ع‍لام‍ه‌ ح‍ل‍ی‌ اس‍ت‌ و برای گردآوری آن واقعا زحمت کشیده شده است برای ترویح این محقق ارجمند که اکنون نزد خداوند متعال است دعا می کنیم غفرالله لنا
    • حسینی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      اطلاعات درباره مجموعه ی فقه الصادق در لینک زیر بیان شده است https://wiki.ahlolbait.com/%D9%81%D9%82%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82_(%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8) اگر اشتباه نکنم مرحوم آیت الله حاج سید محمد مهدی موسوی خلخالی هم مجموعه کتبی با عنوان فقه الشیعه را تالیف کرده بودند، خداوند همه ی رفتگان را غریق رحمت واسعه ی خود کند و وجود مقام معظم رهبری مدظله العالی را حفظ کند
    • حسینی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      2 0
      کتاب تبصره المتعلمین اثر علامه حلی رحمه الله - که بر آن شروحی در طول تاریخ اسلام نگاشته شده است شامل بخش های زیر است: کتاب موجود شامل ۱۸ کتاب است که عبارتند از: کتاب‌های طهارة، صلاة، زکاة، صوم، حج، جهاد، متاجر، الاجاره، دیون، هبات، نکاح، طلاق، عتق، ایمان، صید، میراث، قضاء، قصاص. مطالب مطرح شده در کتاب‌ها عبارتند از: کتاب طهارت: مباحث آب‌ها، وضو، غسل، تیمم و نجاسات . کتاب زکاة: مباحث زکاة فطره و خمس. کتاب جهاد: مبحث امر به معروف و نهی از منکر. کتاب متاجر: مباحث ربا، سلف و شفعه. کتاب اجاره: مباحث مزارعه، مساقاة، جعاله، سبق و رمایه، شرکت، مضاربه ، ودیعه، عاریه، لقطه، غصب، احیاء موات. کتاب دیون: مباحث رهن، حجر، ضمان، صلح، اقرار، وکالت. کتاب هبات: مباحث وقوف و وصایا. کتاب طلاق: مباحث خلع و مباراة، ظهار، ایلاء، لعان. کتاب قضاء: کتاب‌های شهادت و حدود.