دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محمد باقر هاشمی شاهرودی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: صرف اینکه تاریخچه ای از بی بی دو عالم داشته باشیم کفایت نمی کند و یکی از کارهای ویژه حوزه این است که برخوردها و منش ها و نگرش اهل بیت(ع) در همه زمینه ها را احصا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر هاشمی شاهرودی استاد حوزه علمیه قم در نماز جمعه پردیسان و پیش از خطبه ها در سخنانی گفت: امروزه مشکل اصلی ما این است که سیره اهل بیت (ع) در زندگیمان کم رنگ شده است سیره اهل بیت (ع) انسان را می‌سازد همانطور که سلمان و ابوذر و دیگر اصحاب اهل بیت تربیت شدند باید دقت کرد که چگونه این افراد متحول شدند و تربیت شدند و به مقامات بالایی رشد پیدا کردند.

وی افزود:سیره اهل بیت(ع) اعم از گفتار و رفتار حضرات معصومین هم در مباحث فردی و هم مباحث اجتماعی ویژگی صنع دارد و تربیت می کند زنان جامعه با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) باید دقت کنند که ایشان چه برخوردهایی با پدرشان و همسرشان و اولادشان داشتند، اینها باید سرلوحه زندگی زنان شیعه باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که صرف اینکه تاریخچه ای از بی بی دوعالم داشته باشیم کفایت نمی کند و یکی از کارهای ویژه حوزه این است که برخوردها و منشها و نگرش اهل بیت در همه زمینه ها را احصا کند بیان کرد: راه برون رفت از مسائل و مشکلات اجتماعی پناه بردن به سیره معصومین (ع) است و به صورت فرمول و روش به جامعه و خانواده ها اموزش دهد. بطور مثال حضرت زهرا (س) چه برخوردی با پیغمبر داشتند که حضرت می‌فرمایند فاطمه محبوبه من است.

وی گفت: امروز اگر زنی بخواهد محبوبه همسرش واقع شود باید چه عملکردی داشته باشد؟ حوزه باید این معیارها و این دستورات را تبیین کند و این همان جهاد تبیین است که حضرت آقا بیان کرده اند ما قرار نیست خودمان را تبیین کنیم بلکه باید اسلام و سیره علمی و رفتاری اسلام را تبیین کنیم باید مردم را دعوت به این سیره کنیم نه دعوت به خود... آن هم سیره ای که مشکلات مردم را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی شاهرودی افزود: معنای واقعی بصیرت افزایی همین است بصیرت یعنی شناخت روح اسلام و تطبیق ان در زندگی امروزی و این مهم میسر نمی‌شود مگر با رجوع به سیره اهل بیت (ع) و جاری کردن آن در زندگی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha