دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌الاسلام بارانی / پارسیان

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: باید فرصت‌های سرمایه گذاری اقتصادی را در قالب بسته‌های مشاوره‌ای و حمایتی در اختیار مردم قرار داد تا در منطقه ویژه اقتصادی و همچنین سطح شهرستان شاهد حضور مردم در عرصه اقتصادی باشیم که حمایت و تقویت تعاونی‌ها یکی از راه‌های مشارکت مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، با تبریک سال جدید و آرزوی سالی سرشار از سعادت؛ پیشرفت و موفقیت برای ملت ایران، با اشاره به حوادث تلخ و شیرین سال گذشته، اظهار داشت: سال ۱۴۰۱، سال درخشش و میدان داری ملت بزرگ ایران بود، مردمی که با وجود همه فشارها و توطئه‌های دشمنان و علیرغم کمبودها و برخی سوء تدبیرهای داخلی، ایمان اسلامی و غیرت ایرانی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی افزود: ملت مومن و نجیب ایران با توکل به پروردگار متعال و با امید به لطف و عنایت صاحب اصلی این کشور حضرت ولی عصر(عج) و با اعتماد به امام حکیم جامعه اسلامی، امیدوارانه چشم به آینده‌ای روشن تر دارند، لذا با بصیرت، تهاجم همه جانبه دشمن را دفع کردند.

حجت الاسلام بارانی، با اشاره به اتفاقات مثبت و خوب فرهنگی و اقتصادی در سال گذشته در شهرستان پارسیان، یادآور شد: اجتماعات مردمی در محرم، فاطمیه، رمضان، برپایی مواکب حسینی و پذیرایی از صدها هزار نفر در ایام اربعین، حضور و برپایی جشن‌ها و گرامیداشت اعیاد ولادت معصومین(ع)، اجتماع پرشور و نشاط اصحاب آخرالزمانی حضرت ولی عصر(عج) در نیمه شعبان با مشارکت موکب‌های حسینی، همگی نشان دهنده دین داری و ایمان جامعه پارسیان است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در یادواره‌های شهدا، تشییع شهدا، راهپیمایی‌ها و ۲۲ بهمن، تصریح کرد: همگی این اتفاقات، برگ زرین دیگری در کارنامه ایمانی و انقلابی مردم شریف پارسیان بود که در تاریخ این سرزمین ثبت خواهد شد.

امام جمعه شهرستان پارسیان، توسعه و پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر را اتفاق مثبت اقتصادی در سال گذشته ارزیابی کرد و گفت: بیان پیشرفت‌ها و واقعیات، موجب امید آفرینی در سطح جامعه خواهد شد و ما شاهد پیشرفت‌های خوبی در توسعه منطقه ویژه اقتصادی بودیم و آنچه که مهم است و بنده همواره آنرا مطالبه کرده‌ام، آماده سازی زیرساخت‌ها، جذب سرمایه گذار و استقرار صنایع بزرگ است که به همت مسئولین در حال تحقق است.

حجت‌الاسلام بارانی، با اشاره به حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین هلدینگ تخصصی پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و آغاز مراحل اولیه احداث بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری در حوزه پتروشیمی خاورمیانه در این منطقه، اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح، با حضور مقامات ارشد کشور کلنگ زنی خواهد شد و آرزوهای دیرین مردم منطقه محقق می‌شود، که این طرح می‌تواند علاوه بر فواید محلی، برکات فراوانی نیز برای جامعه محلی پارسیان داشته باشد.

وی این اقدامات مثبت را شایسته تحسین، اما ناکافی ارزیابی کرد و یادآور شد: این اقدامات مربوط به دهه گذشته است که متاسفانه تا به امروز به تأخیر افتاده و ما شاهد عقب ماندگی در توسعه این مجموعه بزرگ اقتصادی هستیم، اما امیدواریم امسال شاهد جهش اقتصادی و اقدامات بزرگ‌تری باشیم.

وی ادامه داد: البته شهرستان پارسیان دارای ظرفیت‌های بزرگ دیگری در حوزه اقتصادی نیز می‌باشد که اگر به درستی از آنها استفاده شود، قطعا مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان این منطقه مرتفع خواهد شد که در سال جاری نهاد امامت جمعه به طور جدی آنرا از مسئولان مطالبه خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی را نقشه راه و تابلو راهنمای مردم و مسئولان معرفی کرد و با دعوت از جوانان، نخبگان و صاحب نظران، گفت: در میدان با شناخت و مطالبه‌گری اصول و آرمان‌های انقلاب، بررسی راهکارهای تحول انقلابی در جامعه و معرفی شاخص‌های اسلام ناب و انقلابی باید وارد میدان شد.

حجت‌الاسلام بارانی، با تأکید بر شناخت نقاط قوت انقلاب و ملت ایران و مولفه‌های شکل گیری و تقویت آنها، یادآور شد: یکی از مهمترین نقاط قوت، اتحاد و انسجام ملی ایرانیان در برابر بیگانه و مستکبرین است که برگرفته از ایمان اسلامی و غیرت ایرانی است، لذا دشمن درصدد زدودن این ایمان و غیرت از جامعه است و می‌داند که تمام این پیشرفت‌ها در سایه اتحاد و همدلی رقم خورده و ما باید در تقویت این مولفه‌های قدرت تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی، شناخت نقاط ضعف و برنامه‌ریزی برای رفع آنها را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز مهمترین نقطه ضعف کشور، مساله اقتصاد است که دشمن خبیث از این مشکل درصدد سوء استفاده است، البته راه حل این مشکل انتقال از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردم پایه و به میدان آوردن مردم است.

خطیب جمعه پارسیان، با تأکید بر تهیه بسته‌های مشاوره‌ای جهت سرمایه گذاری و مشارکت مردم در پروژه‌های اقتصادی و تولیدی شهرستان براساس ظرفیت‌های عظیم بومی، اظهار کرد: باید فرصت‌های سرمایه گذاری اقتصادی را در قالب بسته‌های مشاوره‌ای و حمایتی در اختیار مردم قرار داد تا در منطقه ویژه اقتصادی و همچنین سطح شهرستان شاهد حضور مردم در عرصه اقتصادی باشیم که حمایت و تقویت تعاونی‌ها یکی از راه‌های مشارکت مردم است.

حجت‌الاسلام بارانی عنوان کرد: ملت ایران کشور و انقلاب خود را دوست دارند و علاقمند به توسعه و پیشرفت کشورند و در سایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و با توکل به پروردگار متعال، امیدوارانه و با نشاط به سوی آرمان‌ها در حال حرکت هستند و این مشکلات اقتصادی را نیز با عزت و قدرت پست سر خواهد گذاشت.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha