یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1081062
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه، گفت: متاسفانه ما در طول هفته و ماه و سال به جای قرائت و عمل به قرآن، بیشتر در مراسم ختم اموات از قرآن استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر شب گذشته در مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهر دیّر، اظهار داشت: خداوند، قرآن کریم را به عنوان راهنمای ما در زندگی نازل کرده است.

امام جمعه دیّر با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه، افزود: متأسفانه ما در طول هفته و ماه و سال به جای قرائت و عمل به قرآن، بیشتر در مراسم ختم اموات از قرآن استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قرآن غذای روح و روان و مایه سعادت دنیا و آخرت افراد است، گفت: در شب قدر به قرائت و تدبّر در آیات قرآن اهمیت دهیم.

حجت الاسلام حسینی، شب قدر را شب توبه و بخشش گناهان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شب همت بلند داشته باشیم و چیزهای ارزشمند و مهم از خداوند طلب کنیم.

وی عمل به فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وصایای امیرالمومنین(ع) دانست و یادآور شد: برای ایجاد حال خوش در وجودمان باید تحول درونی در خود ایجاد کنیم.

امام جمعه دیّر با تأکید بر عملیاتی کردن سبک زندگی قرآنی، ابراز کرد: قرآن را جلودار و راهنمای خود در عرصه‌های مختلف زندگی قرار دهیم.

وی با اشاره به روز جهانی قدس، اظهار کرد: در روز قدس گام بلند دیگری برداریم و برای دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha