یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کارگاه پژوهشی

بانوان طلبه هرمزگانی در کارگاه آشنایی‌ با فنون نگارش مقالات isi در حوزه زن و خانواده شرکت کردند.

خانم فائزه سادات طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان از برگزاری کارگاه آشنایی با فنون نگارش مقالات isi در حوزه زن و خانواده در فضای مجازی به میزبانی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها) میناب و مدرسه علمیه فاطمه ام‌البنین(سلام الله علیها)حاجی آباد در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مطرح شده در این کارگاه مراحل تحقیق کتابخانه‌ای است که ابتدا باید بستر تحقیق مشخص شود، اظهار کرد: بستر تحقیق یعنی زمینه‌ها و شرایطی که بر تحقیق حاکم است و حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر بستر تحقیق تاثیر مستقیم می‌گذارد؛ بستر اخلاق نیز یکی از زمینه‌هایی است که بستر تحقیق را تشکیل می‌دهد.

طباطبایی ادامه داد: بحث دیگری که در ایجاد بستر تحقیق غیر از اخلاق وجود دارد، جهان بینی یعنی نگاهی که ما به جهان اطراف خود داریم.

وی با بیان اینکه بحث دیگر بستر تحقیق فرهنگ است، تصریح کرد: در ایران هم فرهنگ خیلی نمود دارد و مسائل فرهنگی موضوعات پژوهشی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

طباطبایی در پایان با اشاره به اینکه پژوهش در هر موضوعی باید متناسب با نیازهای جامعه باشد، اظهار کرد: در حوزه زن و خانواده مهم‌ترین موضوعات، طلاق عاطفی، روابط فرا زناشویی، خیانت و .. است که باید پژوهش‌ها به این سو حرکت و خلاءهای موجود در جامعه را شناسایی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha