دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان

حوزه / قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان همدان، با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی استان در هفته آینده، گفت: سخنران این مراسم که هفته آینده در همدان برگزار خواهد شد، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعید بطحائیان قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان همدان، ظهر امروز در کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی استان در هفته آینده، اظهار داشت: سخنران این مراسم که هفته آینده در همدان برگزار خواهد شد، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه ابوذر روحی به عنوان مداح در این مراسم حضور خواهد داشت، گفت: سیاست کنگره هشت هزار شهید استان همدان که امسال برگزار خواهد شد، این است که قبل از برگزاری، هر قشر به صورت مجزا یادواره‌ای برگزار کند و لذا کنگره شهدای روحانی نیز در همین راستا برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، با اشاره به اینکه در عرصه جهاد تبیین امروز باید به تشریح نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس بپردازیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه رشادت‌ها و مجاهدت‌های روحانیت در دفاع از کیان اسلامی مغفول مانده و آن طور که باید به آن پرداخته نشده است، در حالیکه این قشر پیشران و پیشگام این حرکت بودند و به نسبت تعداد آن، بالاترین آمار شهدا را دارا می‌باشند.

وی تصریح کرد: با برگزاری این یادواره شهدای، می‌توان نقش روحانیت در این عرصه را برای جامعه خصوصا نسل جوان به خوبی بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان، با بیان اینکه تلاش شده تا از ابزار هنر برای بیان رشادت‌های روحانیون در میدان‌های مختلف استفاده شود، اظهار کرد: با دعوت از گروه‌های تئاتر، صحنه جلوگیری شهید آیت الله مدنی از حرکت تانک‌ها از کرمانشاه به همدان و نقش آن در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بازسازی خواهد شد.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته در سطح استان در راستای برگزاری یادواره شهدای روحانی استان همدان اشاره کرد و گفت: تدوین موسیقی با محوریت شهدای روحانی، رونمایی از کتاب‌های تولیدی در مورد شهدای روحانی، برگزاری یادواره شهدا در ۲۶ مدرسه علمیه علمیه خواهران و برادران استان و نصب یادمان در هر یک از این مدارس از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که انجام شده و یا در حال اجرا است.

مسئول کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان همدان نقش به‌سزایی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز از آنها یاد کرده‌اند، اظهار کرد: شمار روحانیون رزمنده استان همدان در دوران دفاع مقدس ۴۷۵ نفر می‌باشد که از این بین ۹۳ نفرشهید، ۲ نفر آزاده و ۲۸ نفر جانباز می‌باشند.

وی با بیان اینکه از نظر سنی نیمی از این شهدا بین گروه سنی ۲۰ تا ۲۵ سال بودند، خاطرنشان کرد: از منظر رتبه علمی نیز ۶ نفر از شهدا دارای مدارج علمی بالا و مجتهد و ۱۴ نفر دانش آموخته سطح درس خارج بودند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha