یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1106392
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
روضه خانگی

حوزه/سلسله جلساتی توسط معاونت فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک در راستای ترویج روضه‌های خانگی در منازل شهروندان اراکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک، سلسله جلساتی در راستای ترویج روضه‌های خانگی در منازل شهروندان اراکی در حال برگزاری است.

طاهره کاظمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک در یکی از جلساتی که در منزل شهروندان اراکی برگزار شد، با اشاره به اهمیت امیدواری در آیات قرآن، اظهار داشت: امید به رحمت خداوند از جهات گوناگون در قرآن تأکید شده و ناامیدی از رحمت خداوند از رذایل اخلاقی برشمرده می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۸۷ سوره یوسف «یَا بَنِیَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُفَ وَأَخِیهِ وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ»، ای فرزندان من، بروید به ملک مصر و از حال یوسف و برادرش تحقیق کرده و جویا شوید و از رحمت خدا نومید مباشید که هرگز جز کافران هیچ کس از رحمت خدا نومید نیست، نومیدی از رحمت خداوند را فقط شایسته کافران دانست و گفت: نا امیدی از رحمت الهی باعث گمراهی افراد می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک تصریح کرد: شیطان ناامید از رحمت الهی است و می‌خواهد انسان‌ها نیز این‌گونه باشند، پس باید در تمام سختی‌ها و مشکلاتی که برایمان پیش می‌آید دقت کنیم که از رحمت الهی ناامید نشویم که این خود از گناهان کبیره است.

وی به مهمترین راه‌های درمان ناامیدی از رحمت خداوند اشاره کرد و یادآور شد: یکی از عوامل موثر در این زمینه توجه به رحمت و مغفرت الهی می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha