یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ حجت الاسلام علی یاسین العاملی گفت: تجاوز به نوار غزه  تنها یک تجاوز صهیونیستی نیست، بلکه تجاوزی آمریکایی است که تمامی رژیم‌های استعماری و استکباری غرب از آن حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس انجمن علمای صور گفت: تجاوز به نوار غزه تنها یک تجاوز صهیونیستی نیست، بلکه تجاوزی آمریکایی است که تمامی رژیم‌های استعماری و استکباری غرب از آن حمایت می‌کنند. البته جبهه مقاومت در فلسطین نیز تنها نیست، بلکه همه محورهای مقاومت و همچنین همه آزادگانی که از تهدیدهای آمریکا و ناوهای هواپیمابرش نمی‌هراسند با آنها هستند.

او ادامه داد: جنگ در نوار غزه و نکبت جدیدی که دشمن می‌خواهد رقم بزند پایدار نیست و مردم فلسطین در جهت استیفای همه حقوقشان حضوری استوار و مقاوم خواهند داشت و جبهه مقاومت نیز پشت آنان را خالی نخواهد گذاشت.

او افزود: استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، قطع آب و برق نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی کودکان و زنان در میان سکوت فعالان حقوق بشر جهان به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی نشان دهنده واقعیت چهره دشمن صهیونیستی و نیز نیت سوء هر کسی است که مستقیماً از آنها در غرب حمایت می‌کند یا در جهان اسلام و دنیای عرب با رفتار خود، راه رسیدن به آن را مهیا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین یاسین با تأکید بر اینکه رژیم‌ها و مؤسساتی که در صدد عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، اگر زودتر از فروپاشی آنها از بین نروند، زوال آنها پس از رژیم صهیونیستی حتمی است، تصریح کرد: معیار وجدان بشری، آن دسته از ملت‌های عرب و جهان اسلام و آزادگان جهان هستند که همیشه ثابت کرده‌اند فلسطین مسئله یک قوم، یک ملیت یا یک مذهب نیست، بلکه مسئله هر آزاده و هر مظلومی است.

رئیس انجمن علمای صور افزود: حملات رژیم اسرائیل به جنوب لبنان در مقابل شکست بزرگی که در فلسطین متحمل آن شد هیچ نوع پیروزی برای او محسوب نخواهد شد بلکه این حملات تبدیل به فرصتی برای شکست آنها می‌گردد که مقدمه‌ای برای زوال همیشگی آنها خواهد بود.

وی با ابراز همبستگی با مردم فلسطین در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی ادامه داد: میهن‌دوستی هر شهروند لبنانی او را ملزم می‌کند که از ملت فلسطین و مقاومت آنها حمایت نماید چرا که امروز به نمایندگی از جهان با پروژه صهیونیستی- آمریکایی به گونه‌ای مقابله می‌کنند که منجر به ایجاد مرحله جدیدی از آزادی، حاکمیت و استقلال واقعی در این کشور خواهد شد.

شیخ یاسین در پایان خاطرنشان کرد: کمک‌های دارویی و غذایی مختلف به مردم فلسطین انجام وظیفه‌ای بشردوستانه و ضروری است و نباید به نهادهای بین‌المللی و مؤسسات عربی که تعامل آنها با پروژه صیونیستی- آمریکایی آشکار گشته است اتکا نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha