یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
طائب

حوزه/فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه در جنگ شناختی و ترکیبی تنها ابزار کارآمد، تبیین است، گفت: براین اساس رسالت روحانیت و طلاب در این عرصه تبیین است و این رسالت بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب صبح امروز در همایش بزرگ جهاد تبیین حوزه علمیه اصفهان در حسینیه جواد الائمه(ع) اظهار کرد: امروز بیشتر به دنبال حل گره هایی هستیم که در جامعه ایجاد می شود و عمدتا منشأ هجوم حملات، شبهات و گره ها است.

وی با بیان اینکه در جنگ شناختی و ترکیبی تنها ابزار کارآمد، تبیین است، گفت: براین اساس رسالت روحانیت و طلاب در این عرصه تبیین است و این رسالت بزرگ است.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به اینکه هر آنچه خداوند در قرآن کریم آورده است برای هدایت ما است ولی آیات۶ و ۷و۸ سوره ضحی «أَلَمْ یَجِدْکَ یَتِیمًا فَآوَیٰ» وجود دارد که منت بر پیامبر اکرم(ص) می گذارد و نکاتی در این سه آیه وجود دارد، گفت: پیامبر اکرم یتیمی بود که قدرت برتر پنهان دنیا(یهود)در پی کشتن آن بود.

وی افزود: امروز قدرت پنهان دنیا یعنی یهود نیز در جنگ اخیر غزه و اسرائیل و میزان حمایت برخی از کشورها مثل استرالیا، انگلیس، فرانسه و آمریکا مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تصریح کرد: بر همین اساس، حضرت امام راحل هم در دهه۴۰ علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرد و در این قیام فاقد همه امکانات مادی بود و به نوعی از بعد حمایتی یتیم بود، اما امروز شاهد شکوفایی و به ثمر نشستن این قیام بعد از ۴۵ سال در سطح دنیا هستیم.

وی با اشاره به معجزات الهی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی چون زمان رسول الله(ص) و حمایت الهی گفت: یکی از نعمت های خداوند به نیروهای مورد حمایت خود این است که موجب به اشتباه انداختن دشمن در تحلیل ها و سپس اشتباه و خطا در تصمیمات بشود.

فرمانده قرارگاه عمار عنوان کرد: اشتباه در تحلیل، خطا در تصمیم و غلط در اقدام کمر حکومت و سیاست و قیام را می شکند، حضرت امام راحل در طول مبارزه با رژیم شاهنشاهی یک اشتباه در تحلیل نداشت و در مقابل، رژیم پر از غلط و خطا در تصمیم بود.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و مالی امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اصلا قابل قیاس با زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیست گفت: بنابراین با شرایط بسیار بدتر ما به اینجا رسیدیم، در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بودجه مملکت ما فقط از فروش نفت حاصل می شد که هیچ تجربه ای از استخراج نفت نداشتیم و حتی گندم مملکت هم وارداتی بود.

نخستین اشتباه تحلیلی دشمن، زدن یاران امام وانقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به لزوم کنار زدن و محو اسراییل از صفحه روزگار اظهار داشت: اگر مردم آمریکا روزی بدانند که صهیونیست ها چه باری از آنها کشیده اند انتقام سختی از آنها می گیرند.

وی با بیان کمک ها و امدادهای الهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از امدادهای الهی برای جبهه مومنین این است که دشمن را به اشتباه در تحلیل و تصمیم دچار می کند و یکی از آن اشتباهات این بود که زمانی که انقلاب پیروز شد دشمن تصور نمود اگر یاران امام را بزند انقلاب زمین می خورد، لذا ترورها را انجام داد، اما با این اقدام انقلاب زمین نخورد و سبب شد سیستمی به نام سیستم حفاظت ایجاد شود.

اشتباه دوم دشمن، حمله به ایران و جنگ تحمیلی

 وی افزود: اشتباه دوم دشمن این بود که به ما حمله کرد و با تحلیل اشتباه تصور نمود ایران هیچ چیز ندارد، در عین حال از نظر ظاهر حق دشمن بود که سه روزه تهران را بگیرد زیرا ارتش دوره دیده و تا دندان مسلح در برابر یک نیروی دوره ندیده بدون ابزار بود.

اشتباه سوم دشمن، حمله به لبنان

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب عنوان کرد: دشمن در جنگ موفق نشد اما ما را مسلح کرد و نیرویی درست شد که امروز با وجود آن دیگران جرأت نمی کنند به اطراف ایران نزدیک شوند.

فرمانده قرارگاه عمار اشتباه سوم دشمن را حمله به لبنان عنوان کرد و ادامه داد: اسراییلی ها اشتباه کردند و لبنان را گرفتند و هیچ کشوری به جز ایران به لبنان کمک نکرد، اما پس  از مفقود شدن احمد متوسلیان امام(ره) دستور بازگشت نیروها را دادند و فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد.

اشتباه چهارم دشمن، ایجاد داعش

وی اشتباه دیگر دشمن را ایجاد داعش دانست و گفت: اشتباه بعدی آنها داعش بود، که در جریان آن عراق و سوریه از ما به طور رسمی برای فرستادن مستشار دعوت کردند، به این معنا که ما اجازه داریم در سوریه نیروی نظامی داشته باشیم یعنی ایران می تواند در مرز جولان نیرو داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اضافه کرد: اشتباه دیگر که به دست آنها ما را به قله نزدیک کرد این بود که به طوفان الاقصی پاسخ دادند و آن غروری که در ابتدا آنها را گرفت و اظهار کردند تهران را سه روزه می گیرند همان غرور آنها را گرفت و اکنون ۱۲۰ روز است که راه رو به جلو و بازگشت ندارند.

لزوم به نمایش گذاشتن قدرت ایران در دنیا

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر از میان رفتن اسراییل تصریح کرد: این جریان در راستای طرح کلی امام(ره) که مقدمه سازی ظهور است امروز رقم می خورد، یعنی اسراییل دیگر نمی تواند از این عملیات کمر راست کند.

وی عنوان کرد: دشمن بسیار به دنبال این است که هدف انقلاب را در ذهن ها از بین ببرد و هدف های پست مادی جایگزین کند، قصد داشته در ذهن مردم ما؛ هدف بلند مقدمه سازی ظهور را از بین ببرد.

کارشناس سیاسی با اشاره به لزوم به نمایش گذاشتن قدرت ایران در دنیا گفت: امروز باید برای تمام دنیا این قدرت ایجاد شده را به نمایش بگذاریم، چرا که روی زمین و در میدان و خط مقدم این قدرت جا افتاده است و این باید پای صندوق رأی مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب خاطر نشان کرد: شرایط به گونه ای تدبیر شده که آتش دشمن در خط مقدم باقی مانده و به عقبه نرسیده است و باید با کمال زیرکی نبرد را در خط مقدم نگه داشت و این نبرد به آن نقطه ای که قلب استکبار در حال از بین رفتن است رسیده و تمام هدف دشمن این است که مقاومت عقبه را بشکند و قدرت آن ظهور نیابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha