یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
عبیدالله بوبکر انغو از قاریان برجسته کشور نیجریه

حوزه/قاری کشور نیجریه گفت: انس با قرآن سبب پیشرفت، شکوفایی و موفقیت در تمامی عرصه‌های زندگی می‌شود و به نوجوانان و جوانان جهان توصیه می‌کنم این کتاب الهی را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، عبیدالله بوبکر انغو از قاریان برجسته کشور نیجریه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بسیار خوشحالم که خداوند توفیق حضور در این مسابقات را در کشور جمهوری اسلامی ایران نصیب من کرده اظهار داشت: به مردم جهان توصیه می کنم کتاب قرآن را جدی بگیرند، زیرا که تمامی درس زندگی دنیا و آخرت در آن نهفته است.

این قاری برجسته کشور نیجریه که برای شرکت در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران بسر می برد، ادامه داد: مردم باید در زندگی روزمره خود طوری برنامه ریزی کنند که حتی اگر در طول شبانه روز گرفتار امور دنیوی هستند فرصتی را برای مطالعه و انس با قرآن کریم اختصاص دهند.

بوبکر انغو که برای رقابت در رشته حفظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات به کشورمان سفر کرده است، بیان داشت: از سن شش سالگی در کنار پدرم حفظ قرآن کریم را شروع کرده ام و خدا را شاکرم که این محبت الهی نصیب من شده است.

این قاری ۲۴ ساله که سابقه حضور در ۶ دوره مسابقات قرآن کریم را دارد افزود: میزبانی، برنامه ریزی، استقبال گرم ایرانیان به حدی است که شگفت زده شدم و این چیزی که می بینم بیش از تصورات من بود.

وی بیان داشت: قرآن کریم واقعاً زندگی مرا تغییر داده و تاکنون به برکت این کتاب الهی عنایت های بسیار زیادی به چشم خودم دیده ام که در زندگی من اتفاق افتاده است.

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل بانوان برگزار می‌شود.

مسابقات برادران هم از ۲۷ بهمن آغاز شده است و تا یکم اسفند ادامه دارد. در بخش قرائت آقایان ۲۰ نفر، در ترتیل هشت نفر، در حفظ کل قرآن ۱۵ نفر حضور دارند. در بخش دانش‌آموزی و در گروه پسران نیز هشت نفر در رشته قرائت تحقیق، ۹ نفر در رشته حفظ کل قرآن و در رشته ترتیل نیز شش نفر حضور دارند.

کشورهای حاضر در این مسابقات جمهوری اسلامی ایران، مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، نوار باختری رود اردن، پاکستان، کومور، بروندی، لیبی، افغانستان، نیجر، سومالی، بنگلادش، تانزانیا، موریتانی، تایلند، تاجیکستان، انگلستان، نیجریه، اتیوپی، اوگاندا، عمان، برونئی، گامبیا و نیوزیلند هستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha