دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سلطانی شهدای روحانیت

حوزه/ مسئول غرفه شهدای روحانیت بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بر لزوم اهتمام رسانه ها در خصوص تبیین نقش مهم شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های جهاد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین مهدی سلطانی، مسئول غرفه شهدای روحانیت بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به این که در این غرفه به ارایه آمار و عملکرد مربوط به شهدای روحانیت و نیز خانواده و بستگان این عزیزان پرداخته ایم، اظهار داشت: به تفکیک شهدای طلبه و روحانیت مربوط به هر استانی در این غرفه معرفی شده، ضمن آن که یکی از رویکردهای اصلی ما تبیین نقش روحانیت مجاهد و به خصوص شهدای عزیز روحانی در سال های دفاع مقدس می باشد.

رسانه ها به تبیین نقش مهم شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس بپردازندوی افزود: از ابتدای شروع اعزام طلاب و روحانیون به جبهه های حق علیه باطل در سال های ابتدایی دفاع مقدس تا پایان جنگ، آمارهای حضور روحانیون تبیین شده و به تفکیک میزان و کیفیت حضور و نقش آفرینی رزمندگان و مبلغین روحانی در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور بیان شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار حدود 4 هزار شهید طلبه و روحانی کشور گفت: از این تعداد بخشی از این شهدا مربوط به شهیدان حوزوی اهل تسنن هستند به نحوی که تنها در استان سیستان و بلوچستان ما 23 شهید داریم.

حجت الاسلام سلطانی بیان داشت: از حدود 4 هزار شهید طلبه و روحانی حدود 2 هزار و 400 نفر از آن ها شهدایی هستند که در مناطق عملیاتی جنوب به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند.

رسانه ها به تبیین نقش مهم شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس بپردازند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha