جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 1153554
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: اگر چاشنی تحقیر و تمسخر در انتقاد باشد آن نقد بی فایده است، چون هدف انتقاد، اصلاح و رسیدن به کمال می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست نقش انتقادپذیری طلاب در بهبود اخلاق فردی و اجتماعی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان با حضور خانم مظفری استاد مدارس علمیه شهر اراک برگزار شد.

در این نشست که با حضور طلاب و اساتید و کادر مدرسه برگزار شد، خانم مظفری به بیان مسائلی در مورد نحوه انتقاد کردن و انتقادپذیری افراد بیان کرد: یکی از ویژگی های که انسان باید در مورد آن بداند این است که خداوند به همه ی بندگان خود عنایت دارد و ظرفیتی در ما به وجود آورده که وقتی مورد انتقاد قرار میگیریم درصدد توجیه آن نباشیم.

وی گفت: یکی از زمینه های اخلاقی نقدپذیر بودن است. نباید خود را بخش جدایی از جامعه بدانیم، این جدایی دانستن روحیه نقدپذیری را از بین می برد.

خانم مظفری تصریح کرد: در نقد باید آگاهانه و مدبرانه از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برسیم و باید بدانیم آگاهی در نقد بسیار مهم است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر چاشنی تحقیر و تمسخر در انتقاد باشد آن نقد بی فایده است.چون هدف انتقاد اصلاح و رسیدن به کمال است.

وی افزود : امام حسین علیه السلام می فرمایند «کسی که تو را دوست دارد از تو انتقاد می‌کند و کسی که با تو دشمنی دارد از رفتار تو تمجید میکند».

مظفری اظهار داشت: نقد و انتقادپذیری در جامعه به یک اندازه مؤثر و قابل نیاز است و این دو ویژگی سبب پیشرفت جوامع می شود.

وی افزود: نقد ابزار تعامل یک جامعه ی پویاست و نقد می تواند پایه پیشرفت باشد.

مظفری در پایان اضافه کرد: از انتقاد نترسیم و به پیشواز آن برویم، همیشه این را به یاد داشته باشیم که نقدپذیری به مراتب ارزشمندتر از نقد است، زیرا این گونه بازخوردها، موجب می شود به روش های نو و کامل‌تری برای ارائه کارها و آثارمان، برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha