جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
بزرگداشت مقام معلم

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: قدرت و اعتبار کشور بسته به نیروی انسانی یک کشور است و این نیروی انسانی توسط معلم تربیت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت مقام معلم مراسمی با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه کوثر زرندیه برگزار شد.

در این نشست خانم اخوان استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه بیان کرد: قدرت و اعتبار کشور بسته به نیروی انسانی یک کشور است و این نیروی انسانی توسط معلم تربیت می شود.

وی گفت :معلم باید حس سازندگی و شوق انسان سازی داشته باشد، سوز و گداز مهم ترین ویژگی معلم است و تمامی افراد تحصیلکرده مدیون معلم هستند.

این استاد حوزه خاطر نشان ساخت: معلم اول باید به چیزی که تعلیم می دهد عالم باشد و دوم باید استعداد شاگرد را بداند و هر چیزی را به هر کس آموزش ندهد.

اخوان به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره کرد که فرمودند: بهترین چیزی که فرد می تواند بعد از خود برجای بگذارد ۱. فرزند صالح ۲. صدقه جاریه ۳. علم نافع علمی که بعد از وی به آن عمل شود.
وی در پایان گفت: اولین معلم زندگی همه انسان ها مادر است که موثرترین و خالصانه ترین فرد است ،مادر از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند و معلمی است که نتیجه تلاشش تربیت فرزندانی صالح و نیکو است که با رفتار شایسته او حاصل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha