جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت وجود رویکرد تخصصی به امر اعزام مبلغ تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کرامت صفایی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه ضمن اشاره به مطلب فوق بیان داشت: وجود رویکرد تخصصی به این معناست که از توانمندی و تخصص طلاب و روحانیون در مساله تبلیغ و بحث اعزام ها نهایت استفاده صورت گیرد.

وی افزود: ما در سطح استان چهار محال و بختیاری چنین برنامه ای را داریم به این معنا که برخی از طلاب که در عرصه فرق و ادیان کار کرده اند به مناطقی از استان که در این زمینه بیشتر آسیب پذیر هستند، اعزام می شوند. همچنین عده ای از مبلغین با توجه به آشنایی و توانمندی هایشان به مراکز آموزشی اعزام می گردند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی همچنین اضافه کرد: گروهی از مبلغان که دارای تحصیلات بالاتر حوزوی هستند بیشتر برای تبلیغ در در سطح شهرهای بزرگ و برای عموم مردم انتخاب می شوند و در نهایت مبلغینی هم که در سال های اولیه طلبگی شان هستند برای تبلیغ در مناطق روستایی و کم جمعیت گسیل می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آمار اعزام مبلغ ویژه استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از سوی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی برای محرم امسال ما 146 نفر مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام داشتیم که البته این آمار به غیر از اعزام هایی است که ارگان ها و نهادهای دیگر داشته اند.

معاون امور تبلیغ و آموزش های کاربردی استان چهارمحال و بختیاری همچنین با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی این معاونت بیش از 500 نفر به مناطق مختلف این استان اعزام شده اند در خصوص تعداد مبلغین اعزامی ویژه ماه صفر نیز گفت: در ماه صفر با توجه به این که استقبال مردم نسبت به ماه محرم کمتر است پیش بینی می کنیم چیزی در حدود 100 نفر مبلغ اعزام کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha