یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا ناصری در طول سالیان متمادی حضورش در شهر بعلبک لبنان فعالیت های فرهنگی مذهبی گسترده ای را در جهت ترویج معارف اهل البیت(ع) داشته است.

استاد حوزه علمیه الامام المنتظر بعلبک در گفتگو با سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، با بیان اینکه در سال 1923 میلادی در شهر قوچان به دنیا آمده است، گفت: در زمان حضور آیت الله العظمی بروجردی در قم، آن زمان که تنها 13 سال بیش نداشتم، به این شهر جهت تحصیل علوم حوزوی سفر کردم و چند سالی را در این شهر مقدس به درس و بحث گذراندم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری  افزود: پس از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی، یعنی نزدیک به سالگرد آیت الله سیدعبدالهادی شیرازی وارد نجف شده و نزدیک به 10 سال نیز از محضر آیت الله خویی و امام راحل بهره مند شده و همانجا نیز کار تدریس را آغاز نمودم.

وی ادامه داد: نزدیک به چهل سال قبل به درخواست استادم آقا شیخ مجتبی لنکرانی به ایران بازگشته و در اصفهان از محضر آیت الله بهبهانی بهرمند شدم، یادم هست که بنده شرح رسال می نوشتم و ایشان خارج اصول رسائل را تدریس می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری گفت: دوسالی در مدرسه صدر بازار، زمان آیت الله بهبهانی تدریس داشتم اما به واسطه مشکلات خانوادگی و عدم حضور همسرم در اصفهان به قم بازگشتم.

وی با بیان اینکه نخستین بار با حمایت سپاه پاسداران به لبنان سفر کرده تا در زمینه نماز جماعت و بیان احکام به ایرانیان مقیم لبنان کمک نماید، اظهار داشت: در بیروت یک پادگان بزرگی در اختیار ایرانیان بود و بیش از سیصد نفر در آنجا مستقر بودند که بنده نماز جماعت برپا کرده و به سوالات و احکام پاسخ می گفتم.

این روحانی پیشکسوت در عرصه تبلیغ گفت: در همانجا مسئولان مدرسه علمیه رسول اکرم با بنده آشنا شدند و از من خواستند به عنوان استاد در این مدرسه تدریس داشته باشم و لذا حدود دو سال با خانواده مستقر شدم.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری با بیان اینکه به واسطه رسیدن موعد رفتن به سربازی فرزندش مجبور به بازگشت از لبنان شده است، اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین اسحاقی مدیر وقت مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) در راه بیروت جان خود را از دست داد و پس از مراسم تشییع از سوی سازمان امور مدارس خارج از کشور با بنده تماس گرفته شد و از من خواستند به عنوان مدیر، راه آن مرحوم را ادامه دهم لذا مجددا به لبنان بازگشتم.

 مدیر مدرسه رسول اکرم بعلبک با بیان اینکه در بعلبک مدرسه ایرانی وجود ندارد، اظهار داشت: در چنین شرایطی امکان حضور خانواده در لبنان نبود و لذا تنها در این شهر مستقر شده و مدرسه را اداره کردم و البته در ایام تعطیلات حوزه به ایران سفر می کنم و یا خانواده در ایامی همچون نوروز به دیدار بنده می آیند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری با بیان توضیحاتی نسبت به فعالیت های مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) گفت: اینجا زیر نظر جامعه المصطفی العالمیه است و برنامه های آموزشی آن بر اساس سیاست های کلی جامعه ارائه می شود.

وی با بیان اینکه سالی سه بار از طلاب امتحان کتبی گرفته می شود، اظهار داشت: در این مدرسه دروس پایه یک تا درس خارج به طلاب ارائه می شود و در مجموع120 طلبه زیر نظر 10 استاد مشغول به تحصیل هستند.

این استاد حوزه به پرداخت شهریه طلاب اشاره کرد و گفت: شهریه آیت الله العظمی سیستانی به معممین و آیت‌الله العظمی خامنه ای به همه طلاب پرداخت می شود و البته با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی بویژه برای طلاب معمم، بسیاری از آنان در زمینه تبلیغ و منبر فعال هستند.

وی با بیان اینکه در گذشته برادران اهل سنت در بعلبک مستقر بودند، اظهارداشت: در حال حاضر بیش از شصت درصد از مردم این شهر را شیعیان تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha