جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان،‌ گسترش مدارس علمیه در شهرستان‌های استان از جمله بشاگرد و جاسک، راه اندازی انجمن فارغ التحصیلان حوزوی و نیز ایجاد شورای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان را از برنامه های اجرا شده عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه،  اجرای سلسله نشست های سلامت، نشاط و آرامش در خانواده، گسترش مدارس علمیه در شهرستان‌های استان از جمله بشاگرد و جاسک ، راه اندازی انجمن فارغ التحصیلان حوزوی و نیز ایجاد شورای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان را از برنامه های اجرا شده عنوان کرد.

وی افزود: احداث فضای فیزیکی و ساختمانی مدارس علمیه در شهرستان ها با مشارکت منابع استانی و خیرین، راه اندازی گرایش های تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ، فقه و اصول و کلام اسلامی مقطع 3 در مدارس علمیه استان، برگزاری کارگاه های شیعه شناسی و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی به شهرهای مذهبی کشور را از دیگر برنامه های انجام گرفته در این مرکز دانست.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین با بیان این که یکی دیگر از مهم ترین محورهای کاری انجام شده ، بحث استفاده از فارغ التحصیلان حوزوی در دانشگاه ها، نهادهای فرهنگی، آموزشی و پرورشی استان هرمزگان می باشد، گفت: برگزاری دوره های تخصصی مشاوره به منظور ایجاد مرکز تخصصی مشاوره ویژه خواهران برای بهره برداری در سطح ادارات و نهادهای عمومی و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان« تدبر در قرآن» با حضور 300 تن از خواهران علاقه مند از میان آحاد جامعه توسط مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر بندرعباس از دیگر امور صورت گرفته بوده است.

وی از برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی در بندرعباس به همت بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) این شهر با همکاری نهادهای فرهنگی و دینی خبر داد.

وی گفت: این نمایشگاه تا پایان سال جاری در شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدایت رویکردهای قرآنی در کلیه مهدکودک های استان با استفاده از اساتید مبرز به منظور اصلاح وضعیت موجود از دیگر محورهای کاری است که انشاالله در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اجرای ویژه برنامه حجاب و عفاف با مشارکت حوزه علمیه خواهران استان و نهادهای دولتی در سطح شهر بندرعباس ابراز داشت: برگزاری کارگاه عفاف و حجاب با عنوان« بحران روز» در شهرستان های میناب و قشم در دست بررسی و اقدام است

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha