سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی گفت: هرگز نباید در زندگی معامله با خدا را فراموش کنیم، بلکه باید اخلاق حسنه را همواره در زندگی حفظ کرد و در مقابل تندی های همسر، نرمی و خضوع داشت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام علی زینتی، امروز در اولین همایش تخصصی روحانیون حوزه علمیه قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه برگزار شد، با اشاره به نقش خانواده در رشد انسان، گفت: اصلاح خانواده ها، اولین گام ساختن جامعه است.

عضو هئیت علمی جامعة المصطفی با اشاره به توصیه های اخلاقی آیت الله مشکینی(ره)، افزود: ایشان همواره به طلاب توصیه می کردند که مراقب زی طلبگی خود باشند و در زندگی اجتماعی خود اخلاق حسنه را رعایت کنند.

حجت الاسلام زینتی با اشاره به این که اگر قرار است، جامعه را بسازیم، باید اخلاق حسنه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خانواده ای که هنوز بنیان های خود را نساخته، نمی تواند الگویی برای دیگران باشد

وی یادآور شد: درآمد خانواده های طلاب از متوسط جامعه هم کمتر می باشد و شاید نتوان همه خواسته های آنان را برآورد کرد، ولی می توان با زبان و اخلاق خوش همه آنان را انجام داد .

عضو هئیت علمی جامعة المصطفی با بیان این که بنیان تبلیغ دین در خانواده ها، بر اخلاق حسنه و رفتار عملی استوار است، بیان داشت: آشنایی با مبانی دینی از محیط خانواده بر می خیزد، لذا باید الگویی از صممیت و گذشت را در خانه پیاده نماییم و همواره در خدمت خانواده باشیم.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص)، افزود: مشارکت در کارهای خانه و کمک به همسر موجب می شود که خدای متعال اسم ما را در دیوان شهدا ثبت کند

وی، عمده خواسته های خانوادگی را پول و وقت عنوان کرد و گفت: بیشترین خواسته های همسران از شوهران پول و وقت است که باید با مدیریت صحیح موجبات شادی خانواده ها را فراهم آوریم .

حجت الاسلام زینتی تاکید کرد: در همه زمان ها و مکان ها باید در اختیار خانواده بود، مگر در جایی که حرام خدا و یا ترک واجبی را از ما بخواهند.

حجت الاسلام زینتی با تاکید بر این که بد زبانی همسران، مجوز بدزبانی شوهران نیست ، تصریح کرد: هرگز نباید در زندگی معامله با خدا را فراموش کنیم، بلکه باید اخلاق حسنه را همواره در زندگی حفظ کرد و در مقابل تندی های همسر، نرمی و تعادل و خضوع داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha